Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook gillar inte Azureus. Förslag på annat torrent-program?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har ett bra förslag på torrent program provade azureus men min MacBook verkade inte gilla det.
Fick den idag fen va gott

/BuD

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-06 15:58

Transmission är Universal. Funkar fint på min Intel iMac.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-06 17:45

Bits On Wheels

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-06 17:53

Transmission är det absolut bästa !

Det finns även en universalversion utav Azureus, search and you shall find.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-04-07 21:30

Jag använder Transmission, det funkar ganska bra.

visserligen har jag inte intelmac, men transmission är helt klart bäst!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-04-08 12:01

Azureus finns i Universal Binaary här: http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Intel_Macs

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-04-10 12:35

Har provat alla, och Azureus är mest avancerad och bäst, men Transmission är användarvänligare!

Ursprungligen av Vaiden:

Har provat alla, och Azureus är mest avancerad och bäst, men Transmission är användarvänligare!

... eller rättare sagt, det är inte så avancerat, dvs. det saknar massvis med funktioner som Azureus har. Tillsammans med μTorrent är Azureus de absolut mest kraftfullla (och bästa/mest uppskattade) på Windowsplattformen.

Och eftersom Azureus är open source och byggt i Java försäkrar det ju att det håller lika hög kvalitet, oavsett plattform... Användarbasen blir ju också större, därför litar jag mer på Azureus än Transmission.

Men jag har provat Transmission, och om det är så som för Bodlund23 att Azureus bråkar: Kör på Transmission.

  • Medlem
  • Boden
  • 2006-04-13 23:05

Är ju bara det att Azureus äter minne... skulle varit nice med en torrent-klient som Azureus men native för OS X.

Det går även att ladda hem nightly builds av Transmission som är hetare, tuffare, bättre etc. Fortfarande med samma funktioner, med skillnaden att i princip alla torrent-filer faktiskt funkar att ladda ner (till skillnad mot 0.5 där inte alla vill vara med riktigt).

Började ”karriären” med Acquisition, det är det mest användarvänliga. Har sedan kompletterat med Transmission, men tycker det äter rätt bra med minne då man har flera poster som tankar. Därför har jag alltid velat använda Azureus men hjälp vad stort det är. Det blir inte enklare av att de flesta inställningar relaterar till något man inte ens vet vad det är. Som att lära sig Photoshop utan att först veta vad är rgb, dpi och jpeg.
Jag har hittat en standardmall men den var till en äldre version av Azureus. Azureus egen hjälpsida är inte mycket till hjälp om man inte ens vet ”vad är dpi, vad är jpeg”. Jag vet faktiskt inte ens vad en port är t.ex. Det är inte för att jag inte vill men jag har faktiskt inte tid all sätta mig in i hela denna värd. Idag kan man göra webbdesign utan att kunna html, varför kan det inte vara på samma sätt med nedlastning?
Vad jag söker är en mall/schablon, skärm dumpar är ett måste, för hur grundinställningen skall se ut i Azureus´ preferences.

När jag ändå frågar:
Där jag bor är vi lyckligt förskonade från en Bodström men min ISP, UPC, använder sig av ”Fair Use Policy (FUP)”. Det går helt enkelt till så att efter 60G så stryper de farten till det blir ny månad. Finns det en enkel mätare att installera, för att undvika överraskningen varje månad? Idealet skulle vara ett värde i menyraden, bredvid processorns procentvärde. Enkel var ordet.
Till sist; finns FUP i Sverige? Någon som vet om man räknar bara downloads eller också uploads? Eftersom jag är snäll försöker jag ge tillbaks lika mycket som jag får…

/ kalle.

1
Bevaka tråden