Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta loss tangenterna på MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-02 10:21

Är det någon som har koll på hur svårt det är att pilla loss / byta plats på tangenterna på det nya tangentbordet som MacBooken har? Det verkar inte vara fästa på samma sätt som de gamla iBook/PowerBook-tangenterna.

Hoppas inte det. Eleverna i åk.9 lämnar precis in sina bärbara ibooks idag till mig och hälften har skojat och bytt plats på tangenterna.
Så, när det köps in Macbook till nästa års 8:or och 9:or hoppas jag att tangenterna är svårforcerade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-03 00:18
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Hoppas inte det. Eleverna i åk.9 lämnar precis in sina bärbara ibooks idag till mig och hälften har skojat och bytt plats på tangenterna.
Så, när det köps in Macbook till nästa års 8:or och 9:or hoppas jag att tangenterna är svårforcerade.

Och straffet för det var?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-02 10:36

Haha, okej
Men jag "måste" byta plats på dem. Jag kör dvorak och jag blir så förrvirrad när tangenterna är qwerty-placerade.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-02 10:39

Det borde inte vara hur svårt som helst eftersom det ju spridits nån bild (har tyvärr ingen URL) där varannan tangent är från vita, varannan från svarta.

Jo, men den bilden var från några nissar som innan plockat ner macbooken i dess minsta beståndsdelar, och sen plockat ihop den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-02 11:06

Det låter ju ändå lite hoppingivande. Det kan ju inte vara omöjligt att utan mac-verkstad byta plats på tangenterna.
Jag beställer en nu. Tack för svaren!

1
Bevaka tråden