Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel iMac visar olika färgränder och ljusa partier

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-10 12:26

Hej!

Nu har jag nästan fått panik. Jag skulle se på ett Simpsons-avsnitt i VLC och tryckte på cmd + F så jag kan se allt i fullskärm. Men då plötsligt så kom det upp massa färgglada små ränder längst till höger och vita ränder med mellanrum och sen någon turkos-prickig bakgrund.
Jag har för mig att jag såg något liknande när det gäller iBookens fel med logikkortet.. Men jag vet inte om detta är något liknande?

Funderar på att trycka på power-knappen och starta om allt. Men detta är ju ett problem. Ska jag lämna in datorn så fort som möjligt?

David

  • Medlem
  • 2006-06-10 14:44

hängde den sig då eller? varför ska du trycka på powerknappen annars?

Prova först med att reparera behörigheter, hjälper inte det skulle jag tippa på att det är fel på grafikkortet. Tyvärr..dvs om datorn alltså låser sig, då är det nog hårdvarufel.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-10 19:03

Jag ska prova reparera behörigheterna och se vad den säger.. Jag tror nästan också det är fel på grafikkortet, eftersom den ibland också flimrar till. Men det här med färgglada små ränder har bara hänt en gång.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-10 19:04

Ja, den hängde sig helt. Annars hade ju inte behövt trycka på knappen, nej.

1
Bevaka tråden