Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook och Boot Camp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-21 17:38

Hallå!
Eftersom jag skrivit i lite trådar sådär men inte fått något direkt svar.. Så gör jag väl en ny tråd.
Det är såhär att jag är ganska sugen på att installera Boot Camp på min MacBook. Jag laddar ner programmet, hittar ingen sådan här firmware 1.1 till MacBook, installerar ändå och kör igång. Men tangentbordet verkar låsa sig och jag kan inte göra någonting t.ex när jag ska partitonera hårddisken. Jag har provat med externt tangentbord men det verkar inte fungera alls. Någon med något förslag på hur man ska kunna få allt att fungera?
Vill prova lite och se hur MacBooken presterar i spel men det är ju ganska svårt då allting bara låser sig och man tvingas starta om allt.

David

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-22 09:16

Att du inte får svar kan ju betyda att det inte finns någon som har någon idé om hur man löser detta. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att tipsa dig om att kolla Apples egna support-/diskutionssidor.

Som den här t ex. http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2412403&#2412403

Ingen aning om det löser dina bekymmer men det är bara att leta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-22 09:28

Macbook behöver ingen ny firmware eftersom den har bios kompabilitet i efi från början.

Bootcamp ska fungera alldeles utmärkt, annars är det nått fel med din installation av bootcamp eller osx.

Bootcamp är bara ett hjälpmedel för att installera windows, det går lika bra att installera direkt genom att starta från en windows eller linux skiva. Men då kommer du inte kunna partionera om hårddisken utan att förlora data. Drivrutinsskivan som bootcamp skapar åt dig är också bra att ha.

Jag körde in Windows Vista på en macbook igår, inga som helst problem & med rätt (beta) drivrutin av intels grafikkort (Intel Lakeport WDDM) Så fungerar Aero Glass alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-22 19:25
Ursprungligen av hugg:

Macbook behöver ingen ny firmware eftersom den har bios kompabilitet i efi från början.

Bootcamp ska fungera alldeles utmärkt, annars är det nått fel med din installation av bootcamp eller osx.

Bootcamp är bara ett hjälpmedel för att installera windows, det går lika bra att installera direkt genom att starta från en windows eller linux skiva. Men då kommer du inte kunna partionera om hårddisken utan att förlora data. Drivrutinsskivan som bootcamp skapar åt dig är också bra att ha.

Jag körde in Windows Vista på en macbook igår, inga som helst problem & med rätt (beta) drivrutin av intels grafikkort (Intel Lakeport WDDM) Så fungerar Aero Glass alldeles utmärkt.

Ah okej. Och därav att jag inte hittade någon.

Hmm.. Ja, jag vet inte var någonstans det kan vara fel. På min iMac gick allting felfritt, men inte på MacBooken.

Okej. Så om jag kör in genom att starta från en Windows-skiva så förlorar jag data? Det är ju inte speciellt bra, vill ju kunna ha kvar allt också..

Verkar ju då som att Vista fungerar bättre? Eller jag vet inte, med tanke på att mitt tangentbord på MacBooken inte vill svara liksom. Den installerar, men sen hänger sig allt ungefär. Får kanske prova med någon annan skiva eller sådär när jag orkar..
Eller rent utsagt kanske prova Windows Vista då Var hittar man Beta-drivrutinen då? På hemsidan där man kan ladda ner betan..?
Skumt fenomen ändå det här..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-25 16:35

Nu när jag har massa grejer på datorn och vill prova med att installera Windows så står det bara i Boot Camp: "Your startup disk cannot be partitioned because verification failed. Start up your Macintosh from a Mac OS X Install Disc and use Disk Utility to repair your startup disk."

Alltså, jag ska starta om datorn med Mac OS X Install-skivan och köra Skivverktyg därifrån? Hmm.

1
Bevaka tråden