Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begagnad dv-kameran - Sony TRV20 ...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hittat en begagnad dvkamera som jag är lite sugen på. Det är en Sony TRV-20., http://www.cyberphoto.se/sony/trv20.shtml. Det är ju en ganska gammal modell (2år), men den har ju 3.5" skärm, 520 linjers upplösning mm. Stillbildsfunktionen bryr jag inte mig om, man får ju bättre kvalité med riktig digitalkamera.

Hade först tänkt köpa nya trv-50, men vem behöver modemuppkoppling via bluetooth ? Den går tydligen inte att koppla till dator utan bara till modem för att surfa och maila bilder och filmer. Lika bra att söka en modell utan allt krimskrams ...

Finns det något speciellt man bör tänka på vid köp av en beg dvkamera. Givetvis bör man testa kameran ordentligt först, men annars ? Kanske ta med pbti:n och testa med iMovie ?

Någon som har erfarenhet av just sony trv-20 ?Bra/Dåligt...

/henrik

[ 22 Juli 2002, 00:01: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-21 20:59

Utan för att vara någon kameraexpert så kan jag tänka mig att moderna kameror är ännu mer känsliga för fukt än mobiltelefoner.

Försök fråga vad har han eller hon har filmat med den, har dom mest haft den till att filma ungarna på julafton så är det helt ok, är det någon friluftsmänniska som har dokumenterat sina vinterturer i Sarek skulle jag vara mer tveksam

ps. med ovanstående resonemang köp aldrig en kamera av mig ds

OK, tack för tipset. Han som har kameran verkar ha filmat mest inomhus, dessutom har han endast filmat 9 st band så det är ju inte så mycket. Blir nog att slå till på den ...

Ingen annan som har erfarenhet av trv-20:n ?

/henrik

1
Bevaka tråden