Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för skum nätbutik!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-22 15:00

Såg tipset i MacWorlds forum. Hittade inga inlägg om det här så jag tycker det är värt att varna. Inte för att ni skulle handla där för det är så uppenbart att det är bedrägeri.

Någon har fått e-postreklam om det här företaget. som säljer tokbilliga programvaror som varit bundlade med datorer. Hemsidan ser proffsig ut men om man testar att beställa märker man att betalningen sker via osäker överföring. Om man kollar domännamnet genom att ta bort första delen i adressen märker man att det är från nån spammare. Så antingen är de ute efter e-postadresser eller kreditkortsnummer eller båda (två flugor i en smäll). Så om ni får reklamen i inkorgen klicka inte vidare på länken för då kommer ni förmodlingen att få en hel del spam framöver.

Det råder väl som du säger inte ens några tvivel om att detta är gammal (o)hederlig spam?

Man behöver ju inte ens fundera när url-en ser ut så här: http://99x7eiwie1e77994er94wr9r.mocuckef.com/

Är man så dum att man handlar där är jag beredd att säga att man får skylla sig själv.

Jag får spam från tio olika sådana butiker varje dag.

Ursprungligen av Kristofer:

Jag får spam från tio olika sådana butiker varje dag.

En om dan är min dos. Men det räcker. Väldigt irriterande. Funderar på att ha all min mail via en viss sökmotor för att döda sådant direkt, men vill å andra sidan ha ett minimum av "privacy". Det räcker med att B&B (Bodström och Bush) läser.

Ursprungligen av Homy:

Hemsidan ser proffsig ut

imo så är sajten LÅNGT ifrån proffsig .. käns som en 3 åring gjort layouten .. nä seriöst ... var nog en utav de fullaste hemsidor jag set ... på länge ...

1
Bevaka tråden