Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K800 + isync

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av larsand:

Att få iSync att funka med hacket som beskrivs tidigare i tråden är väl toppen men får ni det att funka med Adressboken?
Kan ni skicka SMS och ringa med mobilen direkt från Adressboken?

Varför hacka när denna plugin funkar alldeles utmärkt?
http://mobile.feisar.com/phone_plugins_23.html
Man riskerar inte att sabba nåt och slipper bekymra sig om att backup eller vad som händer vid nästa uppdatering av iSync.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-02 12:00

Rickard A, jag tolkar ditt svar som att det går alldeles utmärkt att skicka SMS direkt från Adressboken. Tack för hjälpen.

Ursprungligen av larsand:

Rickard A, jag tolkar ditt svar som att det går alldeles utmärkt att skicka SMS direkt från Adressboken. Tack för hjälpen.

Dessvärre verkar det inte som det funkar. Provade nyss skickas SMS via Adressboken och K800i. Funkade icke. Det går heller inte att ringa upp via Adressboken.

Men iSync funkar med plug-inen jag länkade till. Och för mig är det guld värt.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-06 21:42

Jobbigt, jobbigt!

Har nu fixat en bluetooth usb adapter och allt funkade som det skulle med iSync.
gick in på mobil.hitta.se och laddade ned ett vCard i telefonen – helt perfekt lägger sig numret i kontakter.

Kommer hem laddar ner ett vCard via datorn och www.hitta.se och ska köra iSync.
Upptäcker då att den förra synkningen har tömt Adressboken, jippie.
Tittar på kontakter i telefonen och där ligger alla nummer från adressboken – push.

Kör iSync, helt plötsligt är mobilens kontaktlista tom också bortsett från ett nummer jag laggt in manuellt för hand mellan synkningarn.

Vad kan ha hänt?

Finns det något sätt att rädda Adressboken? Många nummer var det!

  • Medlem
  • Sverige
  • 2006-08-16 07:41

Jag kopierade bilden SEK600.tiff och döpte om den till SEK610.tiff.

Att skicka SMS från adress boken har jag inte fått att funka men att ringa från adressboken är det inga problem med.

Köpte en SonyEricsson K610i i förrgår och satt hela dagen utan att kunna iSynca den. Läste så här och på Apples sida "iSync Compatible Devices" att iSync saknar stöd för den.

Så idag gick jag och bytte till en Nokia 6280, som finns med på listan över iSync-kompatibla manicker. Macen hittar den via USB i Finder, men när jag försöker lägga till en enhet i iSync säger den att den inte hittar nån enhet....

Hmmm... vill inte skapa en ny tråd för denna fråga, så nån som kanske vet nåt bra svar? Funkar det inte med USB?

Har iSync 2.3 och OS 10.4.7.

Rättelse: Efter att ha suttit i 3 timmar och testat olika lägen - och samma lägen tiotals gånger funkade det plötsligt. Ibland är det magi med datorer....

Ursprungligen av Jonas_Ahlberg:

Så idag gick jag och bytte till en Nokia 6280, som finns med på listan över iSync-kompatibla manicker. Macen hittar den via USB i Finder, men när jag försöker lägga till en enhet i iSync säger den att den inte hittar nån enhet....

Hmmm... vill inte skapa en ny tråd för denna fråga, så nån som kanske vet nåt bra svar? Funkar det inte med USB?

Har iSync 2.3 och OS 10.4.7.

Rättelse: Efter att ha suttit i 3 timmar och testat olika lägen - och samma lägen tiotals gånger funkade det plötsligt. Ibland är det magi med datorer....

Fick du verkligen iSync att funka via USB med din 6280? I så fall är du rätt unik eftersom Apple inte stödjer USB för andra än Motorolas mobiler... Apple själv skriver:

Nokia Series 40 phones(6)
6) Bluetooth syncing only

Hur gjorde du?

  • Medlem
  • Sverige
  • 2006-08-17 00:05

Högerklicka på iSync och välj "Show Package Contents".

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-17 14:54

Men hörrni... Jag tog och gjorde samma sak. Men använde mig av (först) Apples egen propertylisteditor och sedan PListEdit Pro. Den senare var det enklare att kopiera ett entry med.

Hur som helst - det gick att synca med iSync, men man fick upp två olika telefoner med olika ikoner där endast den med SEK800.tiff-ikonen från feisar gick att synka med. Varifrån kommer den andra ikonen (som dessutom såg mycket mer lik ut en K800i)?

  • Medlem
  • 2006-08-17 22:52

Krävs det några speciella inställningar i telefonen eller i macen för att det ska fungera? Jag får nu ett annat felmeddelande. Tidigare fick jag veta att iSunk inte har stöd för k610i. Nu ser det ut som nedan:

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-18 09:46

Precis detta fick jag också. Och min telefon dök upp två (2) gånger - en (1) rad som gick att ansluta och en (1) [annan rad] som inte gick att ansluta. Några speciella inställningar i telefonen har jag inte gjort. Däremot så lade jag till stöd (kännedom) för K800i för iSync och AddressBook.

  • Medlem
  • 2006-08-18 15:49

Hur då "lade till"?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-21 00:04

Sök på 99mac efter trådar om K800i så hittar du dels denna, dels några andra. Den här berättar ju hur man lägger till iSync - någon av den andra träffarna berättar hur man lägger till stöd i AddressBook. Vad det handlar om är att lägga till entryn i .plist-filerna för respektive program så att K800i godkänns som en korrekt enhet. Det visade sig att varje program hade sin egen lista över enheter som det gick att köra mot.

  • Medlem
  • 2006-08-21 08:34

usch, så jobbigt. Jag tar snart och matar in allt manuellt. Det borde ju gå att synka två telefoner direkt, utan mellanlagring...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-21 16:08

Nej, inte direkt. Jag gjorde först en kopia på respektive program och sedan gjorde kopior på posterna för V800 (som föreslogs tidigare) och gjorde en ändring på V->K. Sedan fungerade det.

  • Medlem
  • 2006-08-21 16:09

Kommer det alltså att få iSync att acceptera telefonen?

  • Medlem
  • 2006-08-27 16:48

Jag hittar inga .plist-filer som innehåller några mobilbeteckningar. Vilket program ska man öppna dem med? Jag försöker med Textredigerare.

Tack för tipset. Det funkar kanon! Till er som inte hittar tiff-filen, så finns den här: http://rapidshare.de/files/29863851/SEK800.zip.html

Sammanfattnigsvis kan man säga att du ersätter en modell i .plisten (T ex V800) med K800. V800.tiff ersätts med SEK800.tiff. En bit kaka! Jag har endast testat det för kalendern, men det funkar säkert för mer än så.

  • Medlem
  • 2006-08-28 15:52

vilken .plist?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-28 20:50

Jo, läs här addressbook så kommer du att få reda på hur man gör med adressboken. Använd samma program, Property List Editor, på .plist-filen som Per Haglund berättar om i inlägg #8 i denna tråd.

För den som inte vill använda/betala för feisar-modellen som det diskuterats om här tidigare så kan jag rekommendera den plugin till iSync (gratis) som funkade klockrent med iSync. Synkade både adressbok och iCal utan minsta glitch.

Läs:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060817214102586

Ladda ner pluggen:
http://www.maostudio.com/soft/driver/K800-iSync.tar

Ursprungligen av lappalainen:

För den som inte vill använda/betala för feisar-modellen som det diskuterats om här tidigare så kan jag rekommendera den plugin till iSync (gratis) som funkade klockrent med iSync. Synkade både adressbok och iCal utan minsta glitch.

Läs:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060817214102586

Ladda ner pluggen:
http://www.maostudio.com/soft/driver/K800-iSync.tar

det funkade hur bra som helst.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-13 18:27

Laddade ner pluginen från feisar men trots det fungerar det inte.
Jag får ingen kontakat med K800i.

Den går att para med datorn och jag kan köra Klicker men iSync vill inte koppla upp.
Det har fungerat förut med min gamla Clas Ohlson dongle men med min nya Belkin går det inte.

ISync hittar mobilen men kan inte koppla upp.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-15 20:13

Jag testade lite med att göra samma sak med w850i men fick det inte att funka. Bytte ut alla förekomster av v800 samt länkade till min egna ikon. Ändå så stöds inte telefonen. Några tips?

Hej,

Jag har följt Per Haglunds förslag till "hack" i iSync med två undantag - 1) jag strundade att byta ut bilden samt att jag har en K610i. Tyvärr får jag inte iSync att hitta telefonen. Jag har även försökt att skriva K610 utan "i" utan att lyckats.

Någon som har några idéer till lösning??

// Daniel

Jag kan rekommendera en plugin från Feisar:
http://mobile.feisar.com/phone_plugins_23.html

Kostar 1,49GBP vilket känns väldigt billigt samt det funkar direkt.

  • Medlem
  • 2006-11-21 22:21

Det är sopigt att det ska behövas hack över huvud taget. Visst är det liet pengar, men en av Apples stora attraktionskrafter, isht tillsammans med SE, är att man inte behöver hack.

Fungerar Feisar om man har kopplat telefonen till datorn via Bluetooth?

Tacksam för svar!

// D

Hur menar du? Synkningen? Ja du synkar via blåtand. Men har du redan lagt till telefon som blåtandsenhet ska du ta bort den innan du försöker lägga in den i iSync efter att ha installerat en plugin.

Tack Richard - kom på att jag inte "startade om" min blåtand innan jag försökte köra den hackade lösningen - testar och återkommer!

// D

Bevaka tråden