Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt Toast Titanium 7.1 på Macbook

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-12 23:07

Har nyligen installerat Toast Titanium 7.1 på min Macbook (2,0Ghz, 2GB RAM) och tycker det är extremt långsamt. När jag trycker på ikonen studsar den en gång men jag får inte upp programmet förrän efter ca 1 minut. När jag sedan ska starta en bränning tar det ca 2-3 minuter från det att jag trycker på record knappen tills det att skivan börjar brännas. Under den perioden svarar inte programmet och man ser bara den färgglada "badbollen". Själva bränning går sedan hyffsat snabbt men det ska väl inte vara ett sådan projekt att starta programmet och bränningen?

  • Medlem
  • 2006-08-12 23:12

rosetta-emulering, möjligen?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-12 23:17

Min Toast 7.1 (Universal) startar på 3 sekunder. Den bränner snabbt också - allt går som ett urverk. Så - något fel är det i din burk...för du kör väl Universal-versionen av Toast?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-12 23:22
Ursprungligen av mjg:

Min Toast 7.1 (Universal) startar på 3 sekunder. Den bränner snabbt också - allt går som ett urverk. Så - något fel är det i din burk...för du kör väl Universal-versionen av Toast?

Bra fråga faktiskt, hur kan man se det i Toast? Är ny på det här med mac...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-12 23:44

Högerklicka på Toast-ikonen - Visa Info.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-12 23:48

Det är Universal versionen. Ska testa att installera om med Toast 7 och sedan uppgradera till 7.1 igen. Berättar resultatet om en stund...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 00:14

Hrm, Toast 7 var PPC versionen medan uppdateringen till 7.1 var Universal. Kan det vara anledningen till problemen?

Toast 7.1 är inte en uppdateringsfil. Det du laddar ner är hela programmet. Alltså behöver du inte gå via 7.0 vid ominstallation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 00:33

OK, hur kommer det sig då att Toast 7.0 är på 180MB medan 7.1 är på 80MB? Hur som helst så installerade jag 7.1 först och då fick jag problemen ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 00:44

Testade att installera om 7.1 precis men det löste inte problemet. När jag stänger ner Toast nu hänger det sig och man måste tvångsavsluta det...

Mitt Toast 7.1 är på 156,4MB och det är installerat direkt från uppdateringen från Roxios sida. Går som en klocka. Själva filen man laddade ner däremot var väl ca 80MB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 01:04

Sant, kollade storleken på fel fil. Hur som helst så kvarstår problemet.

Slängt prefs-filen "com.roxio.Toast.plist" (sök efter den)? Släng den och starta programmet och se om problemet kvarstår.

Var det länge sen du startade om datorn? Ibland börjar program bete sig konstigt om det var länge sen man startade om datorn. Hade min igång nästan 3 veckor och så helt plötsligt gick det inte att kopiera filer eller slänga dem i papperskorgen. Efter en omstart var allt ok.

Funkar det att bränna i t ex iTunes utan problem? För att utesluta hårdvarufel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 01:36

Tog bort filen och startade om datorn, verkar fungera bättre nu. Tack!

1
Bevaka tråden