Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca data mellan tre macar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-13 19:09

Hej.

Jag har nyligen börjat på ett nytt jobb och har nu 3st macar totalt som jag jobbar på.
Nu börjar det bli jobbit med mail, adresser, bokmärken och kalenderinlägg.
Finns det något eller några program/tjänst(er) som tillhandahåller detta. Jag vet att .mac syncar ical och mail-konton, men jag tror inte att den synkar mail som man har tagit emot, vet heller inte om den synkar bokmärken från andra webläsare än safari. mac.se har väll också liknande tjänster, men jag är osäker på om det funkar med synkning från flera datorer.

tacksam för förslag.

/sommer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 21:51

Mail skulle jag rekommendera att du kör över IMAP, då laddar man inte ner mailen till datorn (som med POP) utan hanterar den på en central server.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-08-13 22:02

jo jag vet. Jag skaffade nyligen en egen domän och la den på ett webhotell för att göra just detta. Vad jag missade att kolla var möjligheten till att ha en ordentlig filstruktur, dvs med undermappar... Det finns säkert andra webhotell som erbjuder detta men nu är jag fast i ett år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-13 22:05

Om du inte är beroende av iCal kan jag rekommendera Googles kalendertjänst: www.google.com/calendar

Väldigt smidig.

1
Bevaka tråden