Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera rss till Safari från NetNewsWire?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå,

Skulle vilja få in alla mina rss-prenumerationer från NetNewsWire till Safari. Har exporterat mina feeds och har en väntande fil på skrivbordet som heter
MySubscriptions.opml, klurar på hur jag ska få in denna i Safari och kunna öppna upp mina feeds, vet du? berätta! tacktack.

Ursprungligen av niklasloman:

Hallå,

Skulle vilja få in alla mina rss-prenumerationer från NetNewsWire till Safari. Har exporterat mina feeds och har en väntande fil på skrivbordet som heter
MySubscriptions.opml, klurar på hur jag ska få in denna i Safari och kunna öppna upp mina feeds, vet du? berätta! tacktack.

Ja - Safari är kinkig (minns jag inte fel klarar Firefox .opml). Du kan gå en omväg:

1. Logga in med eller skapa ett Google Account på google.com/reader (kompetent RSS-läsare, webbaserad med utmärkta export- och import-funktioner.)

2. Importera din .opml-fil till Google Reader som kan läsa just det formatet (du hittar det under Subscriptions --> Edit Subscriptions --> Import/export...).

3. Boom, dina nyhetsflöden borde ha kopierats över till din Google Reader

Nu vill vi ha dem till Safari -->

4. Exportera från Google Reader - alla dina rss-flöden osv. till en fil --> Spara på disk - eller så öppnas filen (xml-dokumentet) i en ny tabb eller samma fönster. Adressen dit borde se ut exakt så här: http://www.google.com/reader/subscriptions/export .

5. Copy-paste till Safari om du inte redan var där - tryck på den blåa RSS-loggan i adressfältet. Äpple+D:a det och lägg det bland dina bokmärken.

Krångligt, men jag behövde göra något liknande för inte så länge sen, av samma anledning (Safari + OPML-import = no go). Hoppas det hjälpte dig på nåt sätt i alla fall!

Annars verkar detta lite lättare.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Annars verkar detta lite lättare.

Tvek på den - ärligt. Du kommer med en länk och en mening som svar. Om du kollat upp vad du länkat till så:
1. Behöver man Firefox..
2. ..inklusive tillägget Sage RSS Extension. (Som f.ö. inte kan mäta sig med en äkta fristående klient, Google Reader är oändligt mkt trevligare, Safaris inbyggda med (det senare påståendet min högst subjektiva åsikt).

Efter det kommer en punktlista, 1 till 5. Totalt 7 saker att göra. (6 stycken om man är fair enough och räknar med att nästan alla har Firefox). Min lösning var på 6 punkter och krävde inga externa program. Jag sa inte att det inte var en krånglig lösning, ville bara hjälpa killen. Så jag skrev gjorde jag och det funkade. Men skitsamma:

--> niklasloman: Varför vill du ha dina prenumerationer i Safari istället för NetNewsWire? RSS-skärmsläckaren? Migrerar mellan två program? Bara nyfiken, skulle ge bättre svar också.

1. Behöver man Firefox.. Ja. Men inte Google Reader.
2. ..inklusive tillägget Sage RSS Extension. Andelen som redan har Firefox installerat är antagligen mycket större än andelen som har Google reader installerat.

Efter det kommer en punktlista, 1 till 5. Totalt 7 saker att göra. (6 stycken om man är fair enough och räknar med att nästan alla har Firefox). Min lösning var på 6 punkter och krävde inga externa program. Jag sa inte att det inte var en krånglig lösning, ville bara hjälpa killen. Så jag skrev gjorde jag och det funkade.

Och jag ville också hjälpa och eftersom din beskrivning verkade så krånglig så gav jag ett alternativ.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-08-24 12:26
Citat:

Andelen som redan har Firefox installerat är antagligen mycket större än andelen som har Google reader installerat.
.

Google reader är inget som installeras. Det är en webbsida som är gratis att regga sig på.

1
Bevaka tråden