Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för hemekonomi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-27 13:40

Nu har jag dammsugit nätet efter program för bra hemekonomi, något som ger bra översikt över kommande utgifter osv, utan större framgång. Det som är bäst än så länge är program avsedda för företag... Borde det inte finnas något enkelt, smidigt och bra program för att hantera sin privatekonomi?

Jag har haft samma problem, och särsilt som jag vill att det ska fungera på 9.1
Nån som vet om nåt sånt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-29 10:18

Jag gjorde en webbapplikation för några år sedan som jag fortfarande använder. Man lägger in kategorier (konton) som man sedan lägger in transaktioner till. Med andra ord stödjer den inte att man matar in kommande utgifter än men det skulle kunna vara en feature i en kommande version

Har arbetat vidare med siten en hel del (mest arkitektur/kodstruktur) och senare i höst ska jag släppa en ny förbättrad version av ekonomisidan där man bland annat ska kunna få mer avancerad statistik, diagram m.m.

Jag har inte kodat upp något registreringsformulär ännu för sidan var bara tänkt att användas av mig och sambon men den nya versionen i höst kommer ha det då det varit en del som velat ha konton.

Ekonomisidan
www.asell.se/ivar/ekonomi

Login: demo
Password: demo

Som sagt, det är i dagsläget en väldigt enkel site men för mig har den dugit fint (hålla koll på studentekonomin). Är snart färdig systemvetare så jag ska försöka förbättra de mest uppenbara bristerna så det blir ett mer användbart system.

Skulle vara jättekul om det fanns flera som fann sidan användbar. Bara höra av sig så kan jag lägga upp konton åt er.

1
Bevaka tråden