Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro, Värme, logickort, Surr o annat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-08-30 23:56

Har haft min MBP sedan premiären nu. Fick, som många andra, en MBP med ett surr från vänstra övre hörnet. Det var mycket het också.

Jaag ringde ganska snabbt till Apple och klagade på mitt dilema. Jag ringde också lan-master och deras tips var att vänta med att byta ut till att de började få in nya logickort.

Förra veckan var stunden kommen. Jag bestämde mig för att lämna in min MBP till lan-master för byte av Logickort. Idag fick jag tillbaka den och till en början så hörde jag inget pip. Thank god, tänkte jag.

Till min besvikelse varade inte tystanden särskillt länge. Jag sitter här nu efter 4 timmar av användade och hör ett pip. Okej, det är något lägre men det är ändå där!!!! Det är precis som när jag fick den, endast ett svagt pip. När jag väl lämnade in den förra veckan var pipet extremt högt (har kört quietMBP hela tiden, i början räkte det med 140, i slutet låg jag på 90 för att hålla oljudet borta).

Dock verkar värmen vara fixad ligger o slickar 50 sträcket nu (mot tidigare 70).

Hur som helst... Går det att få till oljudet eller kommer jag att för all framtid behöva lysna till det? Någon som har bytt logickort nyligen p.g.a oljud och fått det löst?

SUGER ju verkligen att behöva vara utan datorn när man lämnar in den, därför jag undrar om jag ska ge upp, kostar ju tid o pengar att låta den repareras!

Hyfsat less nu...

Jag har haft min MBP inne för "reparation" för samma anledningar som din dator i en vecka och skall förhoppningsvis få den denna vecka. Innan jag lämnade in den hördes inte ljudet så jättemycket men jag hörde det när det var tyst i omgivningen. Så jag kan lämna en rapport efter jag fått tillbaka min dator...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-08-31 09:47

Låter topp!! Samma här, när det är ljud runt i rummet går det ju faktsikt att stå ut... Men så fort tystanden lägger sig kommer ett outhärdligt oljud.

Nu har jag fått tillbaka min MBP och ljudet är helt borta!! Värmen ligger något lägre, så det är jag också nöjd med.

1
Bevaka tråden