Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från och med när fick 12" USB 2?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja alltså är det från ett viss datum eller en viss modell (1Ghz) eller så.
Jag frågar för jag kunde ha svurit på att min som levererades i december 2003 inte hade det enligt specifikationerna.

Martin

Senast redigerat 2006-09-11 01:13
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2006-09-11 06:32

Var bara den första PB 12" som inte hade USB2. Från och med 1GHz-modellen den som kallas 12-inch DVI har det varit USB2. 12-inch DVI lanserades i september 2003.

Om du kikar under Apple-menyn "Om den här datorn" > "Mer info" > Maskinvaruöversikt/Maskinvara så står där raden Datormodell. Datormodell: PowerBook6,2 = 1GHz DVI och USB2. Datormodell: PowerBook6,1 = första modellen PowerBook 12" med USB 12MBit/s.

MacTracker

Ja nu vet jag att datorn har USB 2 men jag var säker på att det det var först modellen strax efter min som fick det. En positiv överaskning, men tråkigt att jag gått och grämt mig över det i 2,5 år :). Så pluggade vi in en lacie häromdagen och swish, men va... USB-höghastighetsbuss står det här! Så där! vaddå!
Konstigt att jag var så säker. Jag ska titta i datorns papper för att se vad som lurade mig.

MR

Har du suttir i 2,5 år utan att ens försöka stoppa in ett usb-minne, extern hårddisk eller kortläsare? Jag skulle inte kunna ens om jag aktivt ansträngde mig!

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2006-09-12 06:48

Så det kan bli..

Hepp!

Jag har uteslutande använt firewire till kameror och externt lagringsmedia.
Så kan det gå...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-14 22:52
Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Hepp!

Jag har uteslutande använt firewire till kameror och externt lagringsmedia.
Så kan det gå...

Håll dig till Firewire, det är både snabbare och mer resurssnålt.

1
Bevaka tråden