Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn startar ej - hittar inte användaren

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här sitter jag som ett frågetecken...

Jag har en G5:a med två interna hårddiskar. OS X är installerat på bägge så att jag kan starta datorn och kontrollera den ena om den andra skulle balla ur. Fram tills nyss har jag kört Panther på bägge. För någon vecka sedan uppgraderade jag huvudhårddisken till Tiger. Allt fungerade perfekt. Idag installerade jag även Tiger på den andra så att de ligger på samma nivå. Då hände något märkligt.

När installationen var klar och jag skulle logga in så kon inte det vanliga fönstret upp (det med symboler) utan jag var tvungen att skriva både namn och lösenord. Lustigt, eftersom jag inte gjort den inställningen, men det kan jag väl leva med. Vad som blev svårare att leva med var att jag inte kom in på kontot hur jag än försökte! Det var ett tag sedan jag var inne på det kontot, men jag är 99% säker på att jag skrivit rätt lösen. När det inte gick började jag tvivla på mig själv och valde att starta om från CD:n för att "återställa lösenord". Döm av min förvåning när datorn inte hittade någon användare! På alla andra hårddiskar hittar den, men på denna finns inte ens root user. Vad har hänt?

När jag startar från huvuddisken och går in på denna disk så ligger den vanliga användaren i mappen users. Men den hittas alltså inte av systemet. Vad göra?

INGEN som vet hur man gör när datorn inte hittar någon användare att logga in på??
Pliis?!

1
Bevaka tråden