Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filöverföring med MSN

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 17:03

Hej alla

Jag kör msn-messenger och det fungerar utmärkt. MEN jag har lite problem med filöverföring - ibland och till vissa av de vänner som har PC. Varför är det så? Jag kan ta emot en bild eller en ljudfil ifrån en kamrat, men han kan INTE ta emot ifrån mig. VARFÖR?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-09-14 17:36

Om det bara fungerar åt ena hållet så låter det som att du ligger bakom en brandvägg. Har du någon extern eller intern brandvägg?

Annars så är msn för mac värdelöst vad det gäller filöverföringar. Jag brukar nyttja skype när det gäller filöverföring till en polare. Ett litet tips.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 17:46

msn för mac är helt värdelöst på allt. Jag rekomenderar att byta till något annat. Jag kör själv med Adium x som fungerar mycket bättre

jag kör audium x, fungerar bra tycker jag. Jag kör både MSN, Yahoo, ICQ via den. Lite begränsningar men det fungerar stabilt

™ - out

  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 01:15

Filöverföring i Adium X är värdelöst, under all kritik...men klienten i sig är i övrigt så skön och anpassningsbar att jag inte ens tänkt tanken att leta upp något alternativ.
Funkar ju att skicka mindre grejer, eller större grejer om du har gott om tid. Annars funkar ju ftp eller över irc.

Eller så kör man aMSN som är i det närmaste 100% kompatibelt och fungerande mot MSN i Windowsvärlden.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-09-15 12:34

Ingen direkt lösning, men jag brukar använda Skype för filöverföringar. I Adium är MSN det enda protokoll jag får filöverföring att funka under, men det går väldigt segt. Skype är desto snabbare och behöver inte släppas genom brandvägg.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-17 23:11

Grymt med alla tips!
Jag har precis provat Adium och det verkar vara bra. Jag ska köra det ett tag så får vi se hur det går med filöverföringarna. Jag har även brandvägg, så jag har förstått att det kan göra saker lite struligt.
Tack för svar!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-09-18 00:30

Testat Skype?
Kanske iofs inte någon msn-variant men fantastisk skillnad i filöverföring. Dessutom går det att avbryta och återuppta filöverföring. MYCKET bra.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-18 09:38

anledningen till att exempelvis adium går så segt vid filöverföringar är väl att den tar omvägen via publika servrar?

1
Bevaka tråden