Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage: ej längre lägga inbjudna händelser i kalendern

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-03-20 12:54

För ett tag sedan slutade en av våra Macars Entourage lägga till inbjudna händelser i Kalendern.
Man får dessa av andra användare, både från mac och windows.
Händelsen kommer som vanligt via e-posten, men man kan inte Acceptera m.m. Händelsen finns inte heller i kalendern. Knapparna är ljusblåa inte mörkblå som de skall vara.
Har markerat att programmet skall lägga till händelserna, default. Har fungerat innan. Har ingen info om någon omständighet som inträffade samtidigt.

Bif. bild på e-posten med händelsen.

Några ideer?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-03-25 15:14

Ingen som känner till detta problem eller har någon ide?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-16 17:14

Fick en ny iMac och installerade Office m.m.. Fungerade i några veckor tills jag idag via Microsoft AutoUpdate uppdaterade office 2004 med "Office 2004 11.3.0 update". Efter denna uppdatering fick jag samma problem som ovan igen.
Dvs kan inte svara på inbjudan från andra exchange användare.

Någon annan som haft detta problem?
Finns det något sätt att avinstallera uppdaten till tidigare version?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-16 20:52

Använder inte Entourage på det sättet själv, så detta är bara en gissning: Kolla här om det kan ge en vink:
http://www.entourage.mvps.org/exchange/delegation.html
http://www.entourage.mvps.org/faq_topic/preferences.html#prefs7

Om inte, så finns det hjälp att få här: http://www.entourage.mvps.org/support_options/index.html

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-17 16:50

Varit inne på en hel del forum men denna har jag inte tidigare stött på, tack, skall kolla.

Har kollat nu. Kunde tyvärr inte ännu finna något. Newsgruppen har jag varit inne på. Den som söker kanske finner.

Senast redigerat 2006-10-17 17:07
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-17 19:52
Ursprungligen av Sten_n:

Varit inne på en hel del forum men denna har jag inte tidigare stött på, tack, skall kolla.

Har kollat nu. Kunde tyvärr inte ännu finna något. Newsgruppen har jag varit inne på. Den som söker kanske finner.

Håller tummarna att det funkar. "mvp" eller vad det heter är Microsofts benämning på gökar som fullständigt gett sig hän åt nåt av deras program, och som hjälper folk. Betyder typ "Most Valuable Person" eller liknande, och dom borde veta - om några.

Samma snubbar härjar i newsgruppen, och dom är bra på att ge klara svar, oftast.

Hittar du en lösning, så posta den gärna här ifall nån annan skulle behöva hjälpen en vacker dag.

Danne

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-10-31 16:36

Har tyvärr inte funnit någon lösning på problemet. Avinstallerade office och alla filer. Installerade på nytt men utan uppdateringen och nu funkar det igen.
Återkommer om jag finner en lösning.

Ett sätt kan vara att återskapa databasen. Hålle ner alt-tangenten när du startar programmet. Kör på standardåterskapande. Blir det fel har du kvar den gamla databasen så det är "riskfritt" att testa

1
Bevaka tråden