Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech MX518 till Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-14 13:31

Fick precis en ny mus till jobbet, Logitech MX518. Eftersom jag är mycket nöjd med musen jag har hemma, Logitech MX510, så ville jag ha en likadan här men den modellen verkade ha utgått varpå jag beställde 518 istället.

Problemet är att den inte verkar anpassad för Mac som 510 är. CD-skivan som medföljde är endast för Windows så jag tänke vara smart och använda CD-skivan jag fick med min 510. Tyvärr blev det så att musen blev sjukt snabb och att ingen av knapparna gick att använda, så det var bara att avinstallera igen.

Nu har jag läst runt lite och det verkar som att många Macanvändare trots allt använder 518 så jag undrar hur ni har löst problemet med installation av programvaran så man kan konfigurera knapparna själv?

Cheers!

Edit: Löste problemet med SteerMouse.

Senast redigerat 2006-09-14 14:52

USBOverdrive kan säkert också fixa det hela.

Jag har suttit och meckat med diverse olika lösningar för att få min mus att uppträda som på min PC. Testade först imousefix då jag inte kände till något annat men måste säga att det inte alls fungerar särskillt bra, ger ej önskad effekt, ger heller inte den effekt som det påstås ska göra imo. Det gör däremot USBOverdrive och SteerMouse nästan helt då jag finner det senare något trevligare och verkar oxå vara gratis? Men jag har en fråga:

Går det inte använda expose med någon av dessa två. Alltså anknyta muskanapparna till expose? Jag vill bara använda Steermouse till att kontrollera hastighet och acceleration, men det tar kommanot över alla musens egenskaper.

Edit:
"Input shoutcut key" i SteerMouse fugerade nu för att knyta knapparna till expose vilket jag testade innan jag postade detta inlägg men ville då inte fungera av nån anledning. Klockrent program, och till er som använder imousefix för att ta bort accelarationen bör absolut byta till detta då det fungerar betydligt bättre.

Senast redigerat 2006-11-11 18:33
1
Bevaka tråden