Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProTools Någon?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-05-23 21:07

Tja,
Jag är ny här....

Ville bara kolla om det finns fler ProTools användare här.
Skulle vara kul att veta vilka som använder det och till vad.

/Alex

Jodå,

5.1, mix+++ på jobbet, 5.1LE och AMIII hemma, ibland även free i något sammanhang

Jag kör ProTools 5.0.1 LE tillsammans med ett AudioMedia III kort. Dock har jag inte jobbat med ProTools ännu eftersom jag precis har köpt det (ToolBox XP).

Jag har också haft problem med AudioMedia-kortet, men det är en annan femma...

Tjena!
Är själv en ljudfreak.
Har en titan G4 med vx-pocketljudkort (pc-card
läs mer omdet på www.digigram.com)perfekt till bärbar mac.Kortet är ett 24bitars.Har även en liten mixer (extern) för att slippa latency i tex cubase och logic.Har även protools gratis version, funkar kanonbra.Synd bara att man inte kan köra deras andra applikationer på mitt ljudkort.Såg föresten att det finns en ny sida som heter digipronet.(www.digipronet.com)
Det är digidesigns production network.
Kolla in den.

ha det bra allihopa

mvh/flamman

Jag tycker det verkar intressant att använda ProTools med Final Cut Pro nu då version 2 av FCP har exportmöjligheter.
Jag har dock inte hunnit längre än att prov exportera/importera.
Är det någon här som använder denna kombination.

  • Oregistrerad
  • 2001-05-26 17:02

Kör Pro Tools 5.1 Mix Plus, ljudlägger film samt gör lite skivor ibland. Försöker även köra PT Free på min Powerbook G4 men har lite problem med ljud in. (Skrev just ett inlägg om detta i PB forumet).

1
Bevaka tråden