Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WindowsXP Tema för OSX…

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-20 10:21

…som är hyfsat "autentiskt" och även enkelt att reda efter användning? Behöver få min MacBook se ut som en PC utan att installera Windows…

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-20 10:22

Det var det märkligaste önskemål jag någonsin sett här på 99mac.

Förlåt mig Erik, för att så omedelbart sladda offtopic, men jag kan inte längre nedkämpa frågan Varför? Det är ju inte ens fredag!
(du får moderera bort det här inlägget om du vill )

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-20 10:33

Tror faktiskt det inte finns längre. Komer ihåg att någon gjorde ett till typ 10.1 men det fungerar nog inte nu.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-11-20 11:07
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-20 11:11

Håller med föregående och tillägger ett desperat "VARFÖR!??"

Däremot har interfaceLIFT http://interfacelift.net/ en massa teman för mac (plus ikoner och annat smått och gott). På sidan 14 bland Themes -> Mac themes har du Mac OS XP

Det finns också ett tema som är baserat på iTunes 7 om man ska följa rykten om att Apple ska forma om Aqua till iTunes 7's nya skal

Kanske att Erik vill blåsa någon korkad chef/it-nisse på jobbet som insisterar på Win? Eller bara skoja med någon. Jisses vad kul det var att lägga in After Darks skärmsläckare "DOS" under system 7 (tror jag det var)...

Körde Mac OS XP på min Powerbook ett tag, helt enkelt för att det såg så pass fel ut. Om jag inte minns fel så körde jag även med Windows XP-bakgrunden.

Ser faktiskt rätt så autentiskt ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-20 15:14

Argh, som moderator borde jag radera alla utom jfd's och Alf Nif's inlägg här. Svara på frågan, gå inte offtopic. Jag vet inte var annars jag skulle fråga frågan - på PCWORLD's forum?

Om ni nu måste veta varför så ska jag simulera en Windows XP-miljö. WinXP tema för OSX skulle om något kunna se bättre ut än "the real thing". Nu visar det sig dock att reklambyrån för jobbet kommer ta skärmdumpar jag får jobba med istället.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-20 15:20

ok, svar på frågan: "nej"
tror inget ev tema eller ombyggnad av Finder skulle kunna göra att man tror att det är en XP burk.
Närmaste är isf VirtualPC eller Parallels och få äkta XP.

Ska du testköra program i XP miljö eller vad är det du ska göra, du talar ju inte direkt om VAD du ska ha det till eller så...

1
Bevaka tråden