Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbutik - Jönköping nästa

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den 24/11 hoppas vi på en öppning. Beror helt på om bygget går som det skall.
Jag var där och kollade igår men det ser ut som en krigszon så man ser inte så mycket.
Men dom har lovat att bygget håller tiden så den 24/11 sparkar vi igång!

Ursprungligen av Player1:

Den 24/11 hoppas vi på en öppning. Beror helt på om bygget går som det skall.
Jag var där och kollade igår men det ser ut som en krigszon så man ser inte så mycket.
Men dom har lovat att bygget håller tiden så den 24/11 sparkar vi igång!

Vi är många som bokat in den 24/11 så det lär bli trångt hos Machuset. Jobba på!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 11:45
Ursprungligen av Paverling:

Vi är många som bokat in den 24/11 så det lär bli trångt hos Machuset. Jobba på!

Sant!

Men de får konkurrens i lilla jönköping. PC-city säljer mac, och scandinavian photo säljer vart enda applepryl, och är billigare med imac än självaste applestore.

Boråsbutiken såg inte så vacker ut ens två dagar innan Bjers klippte bandet...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-14 16:58

Woho! Jag ska gå förbi och peppa byggarna

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-14 17:08

Oj. Äntligen. Kommer butiken vara en "APS"?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 17:43

24/11 komer vara mycket trevligt att gå dit då.

governor: Pc-city säljer inte alls varendaste pryl till mac. se säljer sjukt mycket som fungerar till mac men inte alla produkter!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-10-16 20:42

tilly_n: Om man nu ska märka ord så sa governor att PC-city säljer mac och att Scandinavian Photo säljer vart enda applepryl. Inte att PC-city säljer allt.

Scandinavian Photo säljer kanske inte allt, men mycket, och jag tror att man kan beställa allt som finns hos Apple Store via dem. Ett väldigt trevligt företag.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 00:43
Ursprungligen av latjo:

tilly_n: Om man nu ska märka ord så sa governor att PC-city säljer mac och att Scandinavian Photo säljer vart enda applepryl. Inte att PC-city säljer allt.

Scandinavian Photo säljer kanske inte allt, men mycket, och jag tror att man kan beställa allt som finns hos Apple Store via dem. Ett väldigt trevligt företag.

Jag blev trött på Applestore.. Köpte min iMac på Scandinavian photo.. De hade 17" 20" 24" att välja mellan. Alla hemma
De hade både Trådlöst T-bord och trådlös Mighty Mouse hemma som jag skulle ha. Jag fick fin rabatt på wireless t-bord och trådlös mus, då de inte kan öppna upp imac-kartongen och byta till trådlöst.De hade VGA ut adaptern. De hade trevlig personal. Ägaren av butiken bar tom. ut datorn i bilen åt mig, och gav kardan för affären, och sade "kör försiktigt".

Och just det. Den var billigare på scandinavian photo, om än lite.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-19 07:58

Hallå, alla handlare! Läs och lär:

Ursprungligen av governor:

Jag blev trött på Applestore.. Köpte min iMac på Scandinavian photo.. De hade 17" 20" 24" att välja mellan. Alla hemma
De hade både Trådlöst T-bord och trådlös Mighty Mouse hemma som jag skulle ha. Jag fick fin rabatt på wireless t-bord och trådlös mus, då de inte kan öppna upp imac-kartongen och byta till trådlöst.De hade VGA ut adaptern. De hade trevlig personal. Ägaren av butiken bar tom. ut datorn i bilen åt mig, och gav kardan för affären, och sade "kör försiktigt".

Och just det. Den var billigare på scandinavian photo, om än lite.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-23 19:08

Kommer ni öppna imorgon? Såg hur de lyfte in butiksinredning i eftermiddags men det såg långt ifrån klart ut...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-11-23 21:33
Ursprungligen av latjo:

Kommer ni öppna imorgon? Såg hur de lyfte in butiksinredning i eftermiddags men det såg långt ifrån klart ut...

Imorgon knallar jag dit på lunchen, så jag hoppas det är klart.

Hade gärna kommit men jobbar idag och helgen så är det fotbollscup i Borås, en annan gång får det bli. Tips till er som kommer dit med bil, kör in i det stora glasaktiga parkeringshuset och gå sedan ut på gatan nedanför, precis där lär butiken ligga.

Någon bara måste posta några bilder från butiken - i kväll ??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-24 08:08

Filuren, om du läser det här: please, ta med en kamera

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-24 08:27

Jag kommer att svänga förbi efter jobbet idag (hade jag tänkt i alla fall)... jag vet inte om jag kommer att köpa något, men den chansen finns... iofs. inget större som en ny dator, i så fall.

Tänkte först åka dit lagom till kl. 10, men kom på att jag skulle missa jobbets veckoliga innebandy, så det får bli först senare.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-11-24 11:29

Längst ner på Kungsgatan mot järnvägen i huset som heter Rallaren, mitt emot Musikbörsen.

Ursprungligen av Tobbe Hj:

Längst ner på Kungsgatan mot järnvägen i huset som heter Rallaren, mitt emot Musikbörsen.

Aha, där!

Jag gick förbi tre gånger idag och märkte ingenting...

Vi är några från Dreamhacks funktionärer som lär kika in under veckan. Så när ni börjar undra vad det är som luktar så vet ni att vi har kommit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-24 16:10

Jag var inne på MacHuset i Jönköping innan idag och jag måste säga att det verkade vara en kanonbra butik! Hade allt hemma, fräscha lokaler, trevlig personal, studentrabatt i butiken... Väldigt trevligt!

Japp! nu har vi öppnat!
Efter långa dagar och kvällar blev vi färdiga (nästan) i tid. Det har varit massor av folk här idag och det är bara positiva reaktioner.

/Daniel Butiksansvarig MacHuset

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-24 18:20
Ursprungligen av Player1:

Japp! nu har vi öppnat!
Efter långa dagar och kvällar blev vi färdiga (nästan) i tid. Det har varit massor av folk här idag och det är bara positiva reaktioner.

/Daniel Butiksansvarig MacHuset

W00t vi har butiksansvarige här! Har du några bilder för oss som inte kan komma?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-24 18:57

Jag glömde bort MacHuset på vägen hem... skulle ju tittat in. Vi får väl se om jag köper en ny dator där så småningom. Jag blev lite sugen nu när jag plötsligt fick reda på att min lön kommer att bli 3500 kronor mer i månaden hädanefter.

Det är bara att lyfta på hatten och gratulera till en mycket fräsch butik med kanonläge. Äntligen en riktig Mac-butik i Jönköping. Känns lite som Apple-butikerna i Staterna.
Ser fram emot en 99mac-träff i butiken. (Daniel fixa).

Ja, vi kanske skulle ta en "vip kväll" med bubbeldricka och lite skitsnack....

Jönköpingsnytt tog iaf en bild utanför.
http://www.jnytt.se/Read__4305.aspx

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-11-24 21:57
Ursprungligen av Olle@mac:

Någon bara måste posta några bilder från butiken - i kväll ??

Ursprungligen av boris91:

Filuren, om du läser det här: please, ta med en kamera

Jag var där idag - två gånger faktiskt. En gång på lunchen med några arbetskamrater, och senare på kvällen då jag skulle hämta dottern som jobbar i en butik i närheten.

Butiken såg ut som väntat - vilket betyder rent och cleant à la Apple, fungerande maskiner, trevlig och glad personal.

Några bilder blev det inte från mig, men jag såg att det redan fotats. Player1, bilderna finns i MacPro-maskinen längst till höger, vid skyltfönstret - det såg jag på bildspelet. Lägg ut dem nu.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-25 02:03

Jättetrevlig butik med trevlig personal. 99mac möte låter fint

Här har vi lite bilder från butiken.
http://web.mac.com/dlehner/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-26 19:57
Ursprungligen av Player1:

Här har vi lite bilder från butiken.
http://web.mac.com/dlehner/

Aaaahh det är såå dom bygger Macbutiker.... Man tackar

Bevaka tråden