Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ånge? Va fasen är det för ställe?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-20 10:48

Alltså vad är ånge för ställe?

Kan det vara så att dom har sveriges segaste postkontor?
Dom senaste 4 gångerna jag beställt från olika ställen i södra sverige har mina paket fastnat i Ånge!

Detta händer mina kompisar som beställer också.

Nån som är däifrån och vart in på postkontoret, och kan säga varför paketen ALLTID fastnar där!

Ånge är en av de viktigaste kotorna i Sveriges tåg- och postryggrad. Där passerar norrlandstågen och den mesta posten som ska till eller från Norrland. Har hört att det finns ett postdetektivkontor där också, där de letar reda på besvärliga adressater (typ om du skrev: Mormor, blåa huset i Skänninge på kuvertet).

Ring och fråga, hett tips.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-29 23:17

Paket från södra delarna av landet till "norrland" stannar alltid för omlastning på Ånge, det tar alltså två nätter för ett paket att komma fram. Brev går över en natt.

Satt fast i Ånge på nyårsafton, utan kaffe klockan 0445.. Kan ju säga så här mycket, allt fastnar i Ånge, "byn" är en konsumbutik, ett postkontor och en järnvägsstation... That's about it!

*hata ånge*

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-11-30 00:46

men ett jääääävligt stort postkontor

Mina paket brukar gå från Stockholm till Örebro och sen tillbaka till Strängnäs som ligger närmare Sthlm än Örebro... jobbigt att jag typ kan se mitt paket åka förbi här bara för att vända i Örebro.

Har en kompis som jobbar på posten o ja har för mig att han berättat (när jag klagat på mina paket som tar sån tid) att dom har haft massa omstruktureringar på paketsidan i ånge på senare tid o att de var därför de "fastnar" saker ibland.. men vad vet jag

1
Bevaka tråden