Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple i filmer

Tråden skapades och har fått 297 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-11-24 20:12
Ursprungligen av Ductic:

Är det inte så att Jerry i Seinfeld även han har en mac även om man aldrig får se han använda den.

Ja, han har haft flera olika modeller ståendes längst bort i lägenheten till höger om fönstret. Åtminstone en av de klassiska kompakta Macarna och en PB Duo med dockningsstation har man sett vad jag kommer på så här på rak arm.

I överhypade "Borat" återfinns både en iPod mini ("everybody knows they're for girls! Ha, ha, ha!") och en iBook 14" tror jag. Inte så säker på att det är smicker att Borat har något med dem att göra.

Jag såg Office Space igår igen.
En helt underbar måbra film. Det förekommer en aning av Macar i den filmen men man får aldrig se själva loggan. På fredagen då Peter ska rymma tidigt från jobbet så ser man något som ser ut som fönster i MacOS 7.5 eller 8.5 som håller på att stängas ner väldans långsamt och det slutar i en c-prompt vilket gör det hela lite extra lurigt. I scenen där Peter, Samir och Michael ska plantera in ett virus i företagets system, får man en glimt av vad som ser ut att vara fronten på en PM 8500.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-29 22:54

Nya filmen "Accepted" har dem ett antal macar, bla en powerbook eller mbp och även ett par cinema skärmar... Och även Justin Long som är med i Mac reklamerna!
Filmen är en störtkön rulle!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-29 23:27

Vilka nya filmer som visar datorer har INTE macar?

Död åt PC, Mac åt folket , Viva la Revolitione !

  • Oregistrerad
  • 2006-12-14 15:55

I årets julkalender (hehe:"> ) har Lasse och Maja en iMac G3, rosa!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-12-14 20:35
Ursprungligen av azzel:

I årets julkalender (hehe:"> ) har Lasse och Maja en iMac G3, rosa!

…med Windows XP på.

Ursprungligen av Christobal:

På tal om friskhetstecken.

Är det någon mer än jag som reagerar starkt över varför alla datorer i amerikanska actionfilmer låter bliiip, bliiip, bliip, blop när actionhjälten knappar på tangentbordet!?

Så vitt jag vet finns det inga datorer överhuvudtaget som låter sådär. Otroligt icke friskt.

Kolla http://www.drivl.com/posts/view/494 för fler tankar på samma tema.

Känner igen mig. Har dock fått min ea broder att börja säga det, han med...

Kameleonten. Tv-serie från 1998. Såg en iMac G3.

The Omen - Både prästerna och fotografen(självklart) har mac, Powerbookar tror jag närmare bestämt att det är.. Fotografen har även en 30"CD.

Filmen i sig var väl inte så mycket att hänga i granen, men det var kul att se macar!

U.S. Marshals.

f*n jag har också börjat skrika "MAC"! när jag ser en Mac på tv & i film .... flickvänen har börjat tittat snett på mig och tror nog att jag har torets syndrom eller något

Äh. Det är ju bara ett friskhetstecken

På tal om friskhetstecken.

Är det någon mer än jag som reagerar starkt över varför alla datorer i amerikanska actionfilmer låter bliiip, bliiip, bliip, blop när actionhjälten knappar på tangentbordet!?

Så vitt jag vet finns det inga datorer överhuvudtaget som låter sådär. Otroligt icke friskt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-24 14:52
Ursprungligen av Christobal:

På tal om friskhetstecken.

Är det någon mer än jag som reagerar starkt över varför alla datorer i amerikanska actionfilmer låter bliiip, bliiip, bliip, blop när actionhjälten knappar på tangentbordet!?

Så vitt jag vet finns det inga datorer överhuvudtaget som låter sådär. Otroligt icke friskt.

När någon föreställs hacka in sig i något system i liknande filmer, brukar personen skriva febrlilt på tangentbordet, varpå inhackningen lyckas. Utan att använda musen i huvudtaget...

Vad kan det vara folk använder.. virus genom MS Word? :rolleyes:

Ursprungligen av boris91:

När någon föreställs hacka in sig i något system i liknande filmer, brukar personen skriva febrlilt på tangentbordet, varpå inhackningen lyckas. Utan att använda musen i huvudtaget...

Vad kan det vara folk använder.. virus genom MS Word? :rolleyes:

Måste instämma ....

många filmer är verklige nhelt ute i perforin när det gäller att skildra en "hackning" .. visst en del credit måste ges till de som använder C++ på skärmen som syns men för få använder det ens i närheten av äkta ... fast kanske det är så att verkligheten är för tråkig för bio ... ?

I filmen You got Meil, använder dom Mac när dom skicka meil till varandra....

Special Unit 2.

I Scary Movie 3 så kör de förbi ett Apple Center.

Såg Accepted igår och även där fanns Powerbook och Cinema Displays att beskåda

Vi får inte glömma Fight Club där de spränger en hel macbutik exakt 84 minuter in i filmen.

One of Project Mayhem's acts of vandalism is the destruction of a display of Apple Macintosh computers. The explosion occurs at exactly 84 minutes into the film, an ironic reference to Apple's famous tribute to George Orwell's "Nineteen Eighty-Four" when they debuted the Macintosh during the 1984 Super Bowl.

I DareDevil är det iallafall ett Apple-tangentbord (förra generationens vita pro-keyboard).
Har inte sett klart filmen än, så jag vet inte ifall det är mer.

I en Jysk-reklam är det en PowerMac G4 med när de visar ett datorbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 17:16

I Djävulen bär Prada är det en mac med i varenda scen nästan

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-01-04 17:42

En Macintosh Plus kan ses i "Star Trek IV: The Voyage Home".

I en av InWarehousereklamerna är det en svart Macbook.

En reklam som alla verkar ha glömt: Lóreal Paris. iBook.

Är det nån som vet vem man ska snacka med på Apple angående produkt placering i en långfilm? Skicka gärna ett PM om ni vet.

Ursprungligen av ztaafen:

En reklam som alla verkar ha glömt: Lóreal Paris. iBook.

kanske för att det inte finns så många bögar här?

ta nu detta för vad det var... ett skämt... det är roligt att driva med stereotyper... obs obs obs!

Ursprungligen av northernlight:

ta nu detta för vad det var... ett skämt... det är roligt att driva med stereotyper... obs obs obs!

Ja, det är kul att driva med stereotyper. Jag är bisexuell, men jag kan öppet skämta om det.
Jag tror att om alla kunde skämta om sig själva så skulle samhället vara mycket bättre.

Bevaka tråden