Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Torrentklienter

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om man inte vill använda Transmission pga av rekommendationer och varningar från olika siter och inte Azureus pga att det är en minneskrävanda java-skit vad ska man välja då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-02 15:56

Azureus är det enda programet som funkar och är avancerat. Dvs att de nsjälv kan plocka in filer från vald plats. Ladda till en mapp och sen flytta allt till nästa osv. Synd för java problemet. Men har man en stark dator så är det inga problem...

  • Medlem
  • 2006-12-02 17:07

Kör Xtorrent. Funkar prima.

/Fredrik

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-02 17:27

Är Xtorrent accepterat på de större privata trackers?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-12-02 18:06
Ursprungligen av Bijan:

Är Xtorrent accepterat på de större privata trackers?

Nej. Och det verkar inte heller ändras, eftersom utvecklaren Dave nästan rakt ut sagt att han inte kommer ändra något som har med det att göra.
Hoppet verkar vara Bitrocket, som trots sin sega utveckling har fixat hammerproblemen från Transmission och blir accepterat på fler och fler trackers.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-08 23:11
Ursprungligen av j0ppe:

Nej. Och det verkar inte heller ändras, eftersom utvecklaren Dave nästan rakt ut sagt att han inte kommer ändra något som har med det att göra.
Hoppet verkar vara Bitrocket, som trots sin sega utveckling har fixat hammerproblemen från Transmission och blir accepterat på fler och fler trackers.

Det ser ju ut som att det utvecklas i samma takt som windows. Fast helt ok GUI och RSS, det har man saknat.
Att ingen kan porta utorrent

Transmission här!

  • Medlem
  • 2006-12-09 01:23

Men blir det verkligen hastighetsskillnad på nedladdningarna mellan olika klienter? Jämför exempelvis Transmission, XTorrent (som jag kör, körde Transmission innan) samt BitRocket?

Finns det något som talar för att endera är snabbare med samma torrent/seeders?

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-09 03:08

Jag tycker det är synd att inte Xtorrent och Transmission byter till libtorrent (rtorrents motor) istället för libtransmission. Fan att utvecklarna inte bryr sig...

  • Medlem
  • 2006-12-10 23:36

Hur var det med hastighetsskillnaden mellan olika klienter nu då? =P

/Fredrik

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-12-11 17:58
Ursprungligen av Nifo:

Hur var det med hastighetsskillnaden mellan olika klienter nu då? =P

/Fredrik

Det är väl det minsta problemet när man ska välja klient? Alla gör det enkla jobbet att ansluta dig till peers, sen är det upp till dem hur mycket fart de ger dig.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-10 23:45

Har inte märkt någon bland de jag har provat, vilket är typ alla

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-12-11 18:03

Är riktigt trött på azureus men det är tyvärr den enda klienten som de större privata trackers stödjer. Såg att Bittorrent har köpt µTorrent, bör komma en finare klient till OSX snart då med andra ord, frågan är om hur länge?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-11 18:05

Fungerade inte bitrocket?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 23:04

Azureus med ScaneRSS är enda alternativet för mig.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 23:25

jag kör Azureus pga. att det är OS oberoende och att det utvecklats väldigt snabbt. Sen kör jag det i datahallen på fina linor på en windows server och på min mac hemma - Skönt att ha samma program.

Också mycket bra att man kan ställa in MTU; bandbreddsbegränsningar och 1000 andra saker. Azureus kan du ju skapa BT filer också, om man ni skulle vilja dela ut sitt fotoalbum.

Bevaka tråden