Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook går inte att köra med batteri

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-12-23 00:00

Idag, när jag drog ut sladden till min PowerBook G4 (1,5 ghz), så dog datorn. Den gick sen inte att starta förrän jag tog ur batteriet och körde med enbart strömadapterna.

Batteriet har full laddning men datorn går inte att starta om batteriet sitter i. Jäkligt irriterande! Fick nytt batteri från Apple för några veckor sen eftersom det förra kunde börja brinna...

Startar jag datorn med batteriet i så hörs startljudet men sen dör datorn.

Vad kan detta bero på?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-23 00:13

PMU reset

1. If the computer is on, turn it off.
2. Reset the power manager by simultaneously pressing and then releasing Shift-Control-Option-Power on the keyboard. Do not press the fn (Function) key while using this combination of keystrokes.
3. Wait 5 seconds.
4. Press the Power button to restart the computer.

Du vet

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-12-23 01:04

Har gjort PMU reset och zappat PRAM. Inget funkar!
Går dock att starta datorn med batteriet på plats i datorn efter dessa två manöver. Men så fort jag rycker strömkabeln så dör datorn och fläktarna börjar gå på högvarv. Dom slutar inte förrän jag håller inne powerknappen några sekunder.

Sedan, om jag försöker starta datorn med batteriet på plats, så går det inte igen.

Dessutom pendlar Airportsignalen mellan full mottagning och ingen mottagning alls, trots att jag har basstationen 10 meter ifrån mig.

Vad är det för nåt som händer?

*SUCK*

Något är helt klart inte som det ska. Det bästa är nog att ringa Apple (0771 199 519) och höra vad de har att säga. Troligen kommer de att skicka ett annat batteri istället.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-12-24 20:14

Nu är ett nytt batteri på väg hem till mig...

1
Bevaka tråden