Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler kortkommandon?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-12-26 17:47

Hejsan.

Switchade till Mac för ca 7-8månader sen, men det är två saker jag saknar.
Det första är att man inte kan(/jag inte vet hur) man ändrar knapp i dialogrutor, t.ex: när man stänger firefox, så kommer det upp en ruta där det står "Vill du verkligen stänga firefox med XX flikar" eller något liknande. Och då finns det två alternativ, avbryt och Ok. Visst är fungerar det att klicka på ESC så blir det avbryt, och enter för OK.
Men hur gör man när det är tre alternativ? jag skulle vilja kunna byta det markerade alternativet med piltangenterna(alt. t.ex command+piltangent).

Sen det andra jag saknar är att man inte kan gå in i en mapp i Finder m.h.a. enter.
Finns det något annat sätt? Eller måste man dubbelklicka med musen?

Tack på förhand

Systeminställingar - tangentbord och mus - kryssa i att du ska kunna använda tab för att flytta dig mellan alla UI element.

Och i findern om du är i ikonläget så gå till foldern med piltangenterna och öppna den med äpple+o.

Senast redigerat 2006-12-26 21:57
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-12-27 12:40

Nu börjar jag känna mig korkad:)
Hittar inte den rutan du snackar om.
Men äpple+o funkar fint, finns det kanske något kortkommando för att gå upp en mapp med?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-27 15:45

äpple+uppåt pil

äpple+nedåt pil fungerar också för att öppna mappar.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 10:40

Kortkommando för Bluetooth?

Här kommer en ny fråga i denna veckogamla tråden:
Finns det något kortkommando för att slå PÅ / AV Bluetooth ?
(enda alternativet just nu för mig är muspekaren upp till B-runan uppe till höger)

1
Bevaka tråden