Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra Nikon D70 från Intel-Mac?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nikon Camera Control funkar inte med Intel-processor. Vad finns det för andra program att testa?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-19 17:11
Ursprungligen av David Molarin:

Nikon Camera Control funkar inte med Intel-processor. Vad finns det för andra program att testa?

Jag vet inte hur det fungerar i detalj, men många kameror kan styras från Bildinsamling. Endast enklare funktioner. Troligtvis baseras denna funktion på originalprogrammet.

Ursprungligen av David Molarin:

Nikon Camera Control funkar inte med Intel-processor. Vad finns det för andra program att testa?

Fungerar hos mig

Vad är Nikon Camera Control?

Jag har D100 och skulle vilja styra den från min iBook. Helst skulle jag vilja fota sekvenser, där tiden för varje fota står markerat i hundradelar. Jag vill använda detta för min forskning. Några tips om programvara?

Ursprungligen av bankerydsfredrik:

Vad är Nikon Camera Control?

Jag har D100 och skulle vilja styra den från min iBook. Helst skulle jag vilja fota sekvenser, där tiden för varje fota står markerat i hundradelar. Jag vill använda detta för min forskning. Några tips om programvara?

Nikon Camera Control Pro 1.1.1, du kan ställa in programmet att ta bilder automatiskt med viss tids mellanrum.

Ursprungligen av Saffran:

Nikon Camera Control Pro 1.1.1, du kan ställa in programmet att ta bilder automatiskt med viss tids mellanrum.

Merci beaucoup! Jag skall kolla upp det programmet.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-04 07:49

Fungerar det hära programet till andra kameror eller bara Nikon?
Eller om det finns liknande program för panasonic?

Finns det någon demo-version av Nikon Camera Control Pro 1.1.1 någonstans? Letade länge efter det någon gång, tror jag hittade någon länk..

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 14:33

Trialversion

Här finns. Sen om du kör en update får du 1.1.1. Funkar på min MBP.
http://www.robgalbraith.com/bins/archive.asp?rYear=2006&rMonth=7

Senast redigerat 2006-12-18 15:00
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-27 16:24

Canon kameror brukar komma med Canon Remote Capture, eller EOS Utility till EOS kamerorna, som gör ungefär vad Nikon Capture gör (enligt det jag har hört, i varje fall).

Dock, en fråga, till Nikon Capture användare - kan man ställa in högsta/lägsta värden på exponeringar? Altså, om man låter en kamera köra manuellt, kan man sätta gränser på hur kort/långt den exponerar?

Har använt Canon Remote Capture till min Canon småkamera, och har blivit lite störd av att exponeringen max blir 1 sekund, om natten. Altså, man ser nästan ingenting. Vore kul om Nikons mjukvara tillät längre exponeringar.

(Om någon har prövat EOS Utility, får ni gärna också berätta om man kan göra något liknande med det).

1
Bevaka tråden