Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dykare på 99mac?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Tycker att det borde vara som hos GUE.. Krav på 25 dyk inom en 3 års period, om inte så blir du av med certifikatet.. För om man gjort ett uppehåll på flera år så kanske man bidrar till olycksstatistiken ifall man sätter på sig grejorna igen och hoppar i vattnet..

Äsch, att hoppa i och dyka efter 25 års uppehåll kan väl inte vara farligt?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-12-25 17:58

Nu blir det lite dykning igen far till Krabi, Thailand runt 26/1-7/2 och sedan vidare till Sipalay, Filippinerna och hem runt den 21 alt 28/2 inget helt bokat än, men om du är i krokarna och vill hänga på så hör av dig.

Kent

Nyårsdyk i Alvik (Stockholm) kl. 10.00 på Nyårsafton är planerat....

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-12-25 20:39

Dök mitt livs två första dyk vid Playa de Cabron, Arinaga på Gran Canaria för tre veckor sedan. Skithäftigt! Hann tyvärr inte ta något Open Water, men jag har lovat mig själv att jag ska göra det snart

Jag är en sådan där varmvattendykare.

Jag har ett Padi AoW som jag tog 1987 i Cairns Australien på barriärrevet. Sen dess har det blivit dykning lite här och där. Fiji, Florida, Kenya, Maldiverna (flera gånger), Thailand (också flera gånger). Första dyket på en ny plats är alltid uppfräschningsdyket med en instruktör.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-26 10:04

Och här är en Padi-MSDT, men nu för tiden snorklar jag mest. Det är ju mycket tystare.

Yes!!

  • Medlem
  • Oslo
  • 2007-01-02 03:25

Trevligt Yes! Är själv MSDT men som sagt! har inte arbetat på många år. Får man fråga var du har arbetat? Själv var jag på Samui Int Diving School i Thailand. Nu finns dock stora planer att öppna en dykresort i Filippinerna, mer info om detta kommer jag att kunna skriva om i slutet av februari.

PS. För alla er som inte har någon aning vad MSDT står för så är det Master Scuba Diver Trainer.

Jag "är" en PADI Rescue Diver sedan 1,5 år. Har dykt i Sverige, Kroatien, Grekland (bah!), Thailand, Egypten och Nya Zeeland. Min bästa dykupplevelse hittills var nog Poor Knights i NZ - vansinnigt coolt med alla dessa raggande rockor...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 13:00

Kentor, inga exotiska platser för mig tyvärr.
Västkusten, Aqua-Sport och Kon-Tiki i Gbg. Sundsvalls Dykarskola.
Sen har jag haft några dykresor till Malta.

Yes!!

Senast redigerat 2007-01-02 16:40
  • Medlem
  • Oslo
  • 2007-01-04 19:40

Yes! Tog min AI "Assistant Instructor" med Kon-Tiki på Phuket och IDC "Instructor Development Course" med Kon-Tiki i Göteborg, och har faktiskt varit in på en dykshop i Ortviken, Sundsvall vet dock inte om den hade det namnet var nog 10-12 år sedan.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-04 19:43

Jepp Kentor, där var det. Jag slutade -90.

Yes!!

Bevaka tråden