Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Godsaker till ProTools-ägare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 18:56

Till de som köper nya PT-system följer det just nu med ett paket med Reason Adapted, SampleTank SE, ABleton Live XS, AmpliTube LE och T-RackS EQ.

För oss som redan äger ett ProTools-system kan man köpa paketet för $99 här: http://secure.digidesign.com/index.cfm?page=product_detail&PartNumber=9910-12391-00&manufacturerid=3&productid=1023

Jag vet inte hur begränsat Reason Adapted och de andra grejerna är jämfört med de "stora" versionerna, men det borde väl gå att ta reda på tycker jag. Det känns prisvärt iallafall!

  • Medlem
  • 2003-09-07 20:41

Intressant! Nerbantad version av Reason alltså.

What is Reason Adapted
Reason Adapted is a slimmed-down version of Reason 2.5, Propellerhead Software's award-winning music production instrument. Although Reason Adapted may not be quite as powerful as its heavyweight champion bigger brother Reason 2.5, it's still a fierce fighter that packs a powerful punch! Reason Adapted will be distributed as a part of various software bundles and since Reason Adapted is custom made for our partners, the contents of the program will vary with each separate version.

http://www.propellerheads.se/products/reason/adapted/whatis.html är ovanstående taget ifrån. Hittar dock inget som säger vad som har bantats.

Prisvärt verkar det, definitivt! Om man nu gillar mjukvara förstås, och kör lite ProTools.

Nu går jag tillbaka till att skruva i Prophet-5:an som står på vardagsrumsgolvet.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 20:55

De som köper ett ProTools-system får med ett paket där Live har ReWire-support. Vi som bara kan köpa $99-paketet får ett Live som _inte_ pratar ReWire, p g a "licensproblem" enligt Digidesign. Trist.

Men jag är ändå sugen. Jag antar att jag snabbt kommer att känna att min stackars 450 Mhz G4 inte klarar sig längre, så det kan bli dyrare än $99, men det är smällar man får ta.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 23:09

Jag tycker också att paketet verkar vara intressant och jag var just i färd med att inköpa ett DIGI-002R, men efter en liten koll på Digidesigns hemsida blir jag mer och mer deprimerad eftersom inga PT-grejer är kompatibla med de nya G5orna, just en sådan jag sitter och väntar på.

Suck!

  • Medlem
  • 2004-04-02 22:02

Jag har g5 2x2 och 002 rack! 100% anpassat!

Men är du säker på att 002rack inte är det? Har också hört nåt om PCI-kortsenheterna inte skulle vara kompatibla men 002an är ju firewire.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 23:38

eskimo,

det här är nytt och är ett programvarufel som gör dem inkompatibla. I och för sig så borde det väl gå att köra Cubase eller något annat genom systemet, men det tycker inte jag är en bra lösning. Det måste väl vara lite väl pinsamt för digidesign eftersom de hade lanserat en inbyteskampanj, för att uppgradera Digi-001 korten till just digi-002.

Men tji blev det:)

Har på känn att detta kommer bli åtgärdat illa kvickt. Inte minst pga att apple nog gärna ser att Pro Tools-användarna uppgraderar till G5.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 23:57

tja,

man kan ju alltid hoppas. Bara detinte är något liknande Virtual PC, där de måste skriva om "massor" med kod.

Det måste ju fixas, och på riktigt.

Många är väl de studios som nu ska uppgraderas till G5, OSX och använder ProTools. Musikhögskolan i Sthlm är en. De måste ju ordna detta helt enkelt.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 09:32

Enligt information om 10.2.7 som slunkit ut är bland annat CoreAudio något som är rejält ombyggt/förnyat. Jag vet inte hur mycket PT förlitar sig på dessa bitar, men jag skulle tro att problemen med PT ligger direkt i operativsystemet och att det är anpassningar av antingen OS eller PT som måste göras för att det ska börja fungera igen.

Men jag tror som ni att det kommer att ordnas upp illa kvickt. Jag gissar på (bara spekulationer nu) att man inte ska uppdatera till 10.2.7 direkt när det kommer, utan vänta tills Digi släppt någon ny version. Denna nya version gör förmodligen att PT fungerar på G5 också, men att en riktigt G5-optimerad PT inte kommer förrän lite senare i år.

1
Bevaka tråden