Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiophile 24/96-ljudkortet till ProTools LE?!?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 20:57

JAg har ett Audiophile 24/96-ljudkort som jag e väldigt nöjd med. funkar hur fint som helst.
Körde det med Logic innan.

Sen skaffade jag mig en M-Box.
ProTools ska ju vara bättre har jag förstått. och visst e vissa grejer helt genialiskt.
Jag gillar inte midi-strukturen, men det kanske man lär sig.
Hursomhelst så är jag inte nöjd med M-boxen. Den har ett högfrekvent ljud, både in och ut.
Det märks inte först, men ska man få upp ljudnivån till samma nivå som jag får audiophilekortet så är det ett väldigt ljupigt högfrekvent pip...

JAg märkte at tom jag kopplar sladden direkt från micstärkaren till m-boxen och inte går via mitt patchbay så är dock pipet borta.

Kasst patchbay säger någon. Tja, budget. men det funkade utmärkt med Audiophilet...

Kanske e att sladdarna inte e skärmade, men det verkar konstigt...

Hursomhelst.
Min fråge nu... kan jag använda Audiophilekortet som ljudkort och bara använda m-boxen som hårdvarunyckel lixom?
Antar att det inte går va?
Hade varit skitbra dock.

Eller måste jag vänta tills pro tools free kommer till mac X så jag kan använda mitt vanliga ljudkort till råinspelning och mix och sen köra Pro Tools LE när det börjar bli många spår...

Vad tror ni?
'

Nej, det går inte.
Pipet går nog att lösa, satsa på att lokalisera källan till det.
Angående midit så vet du väl att du kan slava logic under pro tools?
Och att pro tools ska vara bättre har då inte jag förstått, ej heller logic eller cubase, bara annorlunda. Det som är "PRO" med pro tools är ju TDM-systemen vilket många vill likna vid en dinosaurie. Nåväl, en annan diskussion.

Berätta gärna hela signalkedjan du kör genom när du få pipet. Vad är kopplat till patchbayen?

1
Bevaka tråden