Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midi-problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-11-29 10:02

Kör Logic 7, G5:a, OS 10.3.5 och har precis satt in ett M-Audio Audiophile 192 med inbyggt midiinterface. Använder ett Evolution motherkeyboard med några år på nacken (kommer inte ihåg modellen). Jag har anslutit keyboard i midi-in på ljudkortet och midi-ut till en extern Roland JV1010. Får ljud i allt, både mot JV1010 och mot interna pluggar MEN det blir en fördröjning innan ljudet kommer efter anslaget. Sen hänger sig ljudet.

Har kollat igenom en massa midiinställningar men ej hittat problemet. Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-29 14:50

Ajaj... M-Audio & Mac. Svårmixat.

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-11-29 15:13

Ok, jag har haft Audiophile 2496 till min gamla G4:a utan problem, därför köpte jag uppföljaren. Du har inga förslag på åtgärder?

Blir det delay på både softsynthar och externa synthar? Kör du mixerbord eller internt?

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-11-29 18:54

Hmm, kommer inte ihåg om det blev så på min externa JV1010 men det blev definitivt det på alla mjukvaruintrument samt EXS24:an.
Jag använder både ett externt mixerbord och det interna men ljudet från de interna syntharna går ju på audio ut från ljudkortet direkt till monitorerna så det borde ju inte spela någon roll? Eller?

Jag tänkte mest på om du har ställt in "buffer size" är den ställd för "högt" får du latency, det har du säkert kollat upp. Är kortet kompatibelt med G5? Tror att M-audio uppdaterat sina PCI kort för att funka på G5, kolla på kartongen så står det där...

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2004-12-01 09:57

Oups, hade inte kollat buffersize. Har justerat detta och nu funkar det kanon. Fan va ni är bra! Tack för hjälpen grabbar!

Ingen orsak

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-02 02:51

Nice Device, cool corona (tro't eller ej, det där är artist och låtnamn på en vedervärdig cd-singel i min samling). Kul att det löste sig alltså!

1
Bevaka tråden