Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Pro 7 under Tiger?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2005-04-14 15:01

Halloj!
Är det någon som vet hur Logic kommer att funka under Tigerns klor? Måste man uppdatera till 7.1?

Jag tror Logic kommer funka bra med Tiger. Det är ett Apple-program, och de har nog kollat upp sina egna program ordentligt.

Olika utvecklarversioner av Tiger har cirkulerat i 8-9 månader, så tillverkare av pluggar har kunnat kolla hur programmen rullar i Tiger.

Sedan är det en annan sak hur drivrutiner till diverse ljudkort fungerar. Men det dyker nog upp fixar inom kort....

Det borde precis som MusicNixon skriver funka bra, och detsamma förhoppningsvis för de andra musikprogrammen (Live har tex haft buggfixar för Tiger i ett par av 4.*-uppdateringarna). Men helt säker kan man ju inte vara, så håller du på med något viktigt skulle jag personligen avvakta. Överlag så är det ofta att rekommendera att vänta på verson N.1 om man har tålamod - då brukar alla större buggar vara fixade, och alla spektakulära fel uppmärksammade.

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2005-04-15 10:36

Hmm, drivisar till ljudkortet tänkte jag inte på. Tack för tipset.
Det blir nog till att vänta. Jag sitter ju i produktioner hela tiden. Har inte tid med något strul.

Jag använder egentligen bara datorn till Logic men vill ändå ha Tiger då jag har hört att det går snabbare. Kommer alla Audio Units man har att fungera direkt i Tiger? Har kollat på några av tillverkarnas hemsidor och det står inte ett ord om Tiger där.
Egentligen så har jag planerat att vänta med att installera Tiger tills efter sommaren då alla borde ha hunnit komma ut med uppdateringar men det kanske är onödigt?
Installera nästa vecka eller vänta?

Hur var det i bytet mellan Jaguaren och Pantern vad gäller pluggar och drivisar till ljudkort? Vill värkligen köra Tigern, logic pro 7 och min mbox.

Coola namn, men vad snackar ni om!?

Riktigt balla grejor serru.. olika versioner av OSX

Kewl

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-28 21:05

Olika grafiska profiler på varje release. Riktigt kewl!

1
Bevaka tråden