Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort / ljudinterface med preamp, fantommatning, 2 ins, midi in, låg latency?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar efter något som samlar alla prylar jag behöver i en låda. Det jag behöver är 2 ingångar varav minst 1 XLR, 2 preamps, fantommatning på åtminstone en kanal, hörlursutgång, midi in + ut, 24 bitar, låg latency. Om lösningen är ett PCI-kort med breakout-box, någon adat-pci-I/0-lösning, en firewirelåda eller usb2-låda spelar ingen roll. Priset bör inte överstiga 3000 i svensk affär. Begagnat är också OK.

Har på andra forum fått tips om bla Tascam US-122 men detta verkar vara ett USB1-kort och i såna fall vågar jag inte ta risken att få en massa krångel. På JAM i Göteborg påstod iofs försäljaren att det använde sig av USB2 men jag har inte sett något som bekräftar detta någonstans. Nu har jag mailat Tascam och frågat. Om detta kort låter bra, använder sig av USB2 och fungerar felfritt är det väl det jag satsar på men jag vill gärna ha andra förslag och synpunkter.

Behringer B-Control BCA2000 är också enprodukt jag tittat lite på.

Edit:
Måste nämna att jag vill ha låg latency på så sätt att jag kan få tillbaks en monitorsignal med mjukvarueffekter från exempelvis cubase utan att det låter konstigt. Var tvungen att nämna detta eftersom en del interface-tillverkare går ut med att de har 0ms latency eftersom självaburken kan skicka tillbaks en monitorsignal. Även om detta är användbart vill jag kunna sitta med min gitarr och Nomad Factory Rock Amp Legends och jamma till Jamstix samt tidigare inspelade audiospår utan att det blir nån latency eller några dropouts.

Gällande latencyproblemet tror jag att det blir svårt om du skall köra in gitarrsignalen i en plugg och monitorlyssna den signalen. Asio-drivisar har ju som bekant fördröjning, så lite spela-i-sirap kommer det nog bli ändå.

Har en sisådär 3-6 ms på Creamware-kortet (enligt drivrutinerna) i min replokal och är nöjd med det. Lägre än så behövs inte. Försökte bara förtydliga på vilken signal jag vile ha låg latency på eftersom, som tidigare nämnt, vissa tillverkare anger latencyn på monitorsignal direkt från burken.

1
Bevaka tråden