Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina grejer har anlänt!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 19:15

Så där då, nu har man att göra för ett tag framöver!
Fick IDAG, faktiskt mina grejer!

G5a 2x2.5 med 3 GB Ram
1 st RME Fireface 800
1 par genelec 8030A
1 st sub Genelec 7050A
1 st UAD-1 Studio Pack
1 st UAD-1 Projekt Pack
1 st Logic Pro 7
1 st Ivory flygel
Plus kablage

(edit: Maxtor HD sata 250GB, 16 MB cache kommer på fredag, väntar ett tag med 19"-skärmarna)

Precis allt ligger i kartonger, även mitt "Jerkerbord" och "Magnus-stolen"

Jag kommer att vara helt slut när jag är klar all uppackning :kaaaka!:
Sen kommer all installation. OCH Logics bibel med 1400 sidor
Kommer vara helt coma sen! Men JÄVLAR va kul det ska bli.
Är man ledig i helgen??? JAAAAAAAAAAA

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-04 19:18

Skoj, grattis. Tools!

Inte illa! Glöm inte att ge oss en review av grejerna!

sopa

  • Medlem
  • 2005-01-05 09:54

Huga! Slaktat hela grannskapets spargrisar? Grattis till att ha blivit av med problemet "fritid"!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 12:00
Ursprungligen av jgb:

Huga! Slaktat hela grannskapets spargrisar? Grattis till att ha blivit av med problemet "fritid"!

Hehe! ja kanske det! Nej men jag sålde av min stora lyxvan som jag har haft på turné. Och nu när jag inte behöver den längre så tänkte jag:
"-Va fan? Nej nu får det bli en BRA hemmastudio för en gångsskull !
Harrvat nu några år med olika lösningar med dåliga ljudkort och PC tweakar och dålig monitorlyssning! Plus att jag har alltid gillat Logic. Och nu när det bara finnas till mac så hade jag bara två val. Antingen köpa en mac och hänga med vågen eller börja om på nytt med typ nuendo/SX och det gillade jag inte alls! :hmmm: Även om det är tokbra så var det helt fel för mitt sätt att jobba!
Så det fick bli en mac & logic!

ps. det är ju så typiskt att precis när man betalat G5an så blir det rea på mac. Förlorade 4 papp på det Grrrrr
Men så är det ju alltid. Om man ska vänta på prisras eller fetare proppar så kan man lika gärna vänta tills man dör...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 14:52

Så där då, då har jag tagit lite kort på inköpet

Snyggt datorbygge

Ljudkortet RME Fireface800

Monitorerna

Subasen

UAD korten och Ivory, Drumkit köpte jag i våras
Skärmen är en NEC- Multisync 22" Tung & stor som ett as. Ska byta ut den mot en platt. Vet dock inte vad jag ska ha än. Funderade på 2 st 19" Samsung syncmaster. Men så har ju apples toksnygga skärmar gått ner i pris, en 23" kanske? Aja, får se hur det blir med det!

Nu sitter jag och läser Logics biblar, tar ju ett tag! Hehe

en focusrite voicemaster pro hade suttit som en smäck ihop med all det där..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 15:27
Ursprungligen av basshole:

en focusrite voicemaster pro hade suttit som en smäck ihop med all det där..

Ja just ja. Glömde bort det också. Har en Focusrite Voicemaster Pro

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 15:20

Ser mysigt ut

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-12 15:24

Om du känner någon som har en stor segelbåt så kan du väl sälja den där PC-skärmen billigt? Bojsänken är bra i sådana ändamål. På skrivbordet ska du ju ha något platt ju! Platt som... ja, en plattfisk. Se'n tycker jag du även ska dra kablarna "with skill" Men jag skojar mest för det är ju en schjutusans arbetshäst du dragit hem.

Berätta gärna hur Firefacen fungerar, om den är bra etc, om du har lust. Fick hyfsad recension i MM. Är lite intresserad av en sån.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 16:36
Ursprungligen av Olle Truck:

Berätta gärna hur Firefacen fungerar, om den är bra etc, om du har lust. Fick hyfsad recension i MM. Är lite intresserad av en sån.

Det ska jag absolut göra Men inte än. Jag har ju inte direkt toktestat den. Men det kommer. Kan tyckas att det är overkill med en fireface att ha hemma. Men jag ska ha den till att micka upp trummor då & då nere i vårt bands replokal/studio (analog 16 spårs)
Och ibland så spelar jag in livekonserter och vill ha total separation på alla kanaler och då kommer ff väl till hands. Bara att fixa adatomvandlare så har man mist 26 kanaler in. Sen kan man ju routa om och mixa ihop kanaler, och då blir det en drös med kanaler.
Men när jag vet bättre och har synat sömmarna så ska jag berätta mer om den!
Men en sak är säker. Grymt bra ljudkvalité!

Då saknas bara en Neumann:) turnkey.co.uk har en TLM 193 stor kondensator för 600£. Det är INTE dyrt... Runt 8000kr inklusive frakt:)

Skön setup
Där lär du ha kul. Ser fram mot att höra vad du tycker om Fireface.
Har ett själv men heller inte testat så mycket än. Men det jag hört från den gillar jag skarpt.
Känns "tydligare/fastare" än mitt gamla Multiface.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 18:31
Ursprungligen av Disobedient:

Då saknas bara en Neumann:) turnkey.co.uk har en TLM 193 stor kondensator för 600£. Det är INTE dyrt... Runt 8000kr inklusive frakt:)

Jag har en gammal Peavey PVM T 9000 rörmik. Har gjort en del a/b-tester med den i KM-Studion här i Karlskoga. bla jämfört med en Neuman U47 och jag måste säga att Peaveyn tilltalade mig mest. Och jag hade sådant flyt att en kompis skulle precis sälja sin, så jag slog till

Det är en lite udda mik. Inte så många känner till den. Men får ni tillfälle att lyssna på en så gör det! Provade att mika upp en DW-24 tumms bastrumma med den och det lät grymt fläskigt!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 21:15

Så där då, nu har man beställt 2 st 19" skärmar!
Men nu j*vlar får det vara nog, det ekar i plånboken

  • Medlem
  • 2005-01-15 00:35

Grattis till ombyggnaden!

Håller själv på att byta ut utrustning i hemstudion, inväntar en nästan identisk datorsetup till nästa helg. Dubbla skärmar är också något jag funderat på...Apples prissänkning på alu-skärmarna är ju lockande.

Efter att ha sett dina bilder blir man riktigt sugen på att komma igång...

Genelec ar skojiga monitorer. Var precis i Singapore och plocka upp ett par 1032A for nastan halva priset

  • Medlem
  • 2005-08-28 14:55

och vad kostade resan?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-28 15:14

Fan har du vunnit en slant eller bara jobbat som satan? Schysst shopping även om jag inte gillar genelecarna såvärst...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Gammal tråd, men nu kanske du har sparat ihop så du kan flytta öronen till armbågshöjd?

Ugha. Du har inte lust att få sparken och ge ditt jobb till en fattig gammal man?

1
Bevaka tråden