Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låna ett firewire kort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 08:52

Tjo!

Skulle vilja kolla om det finns någon här, som har möjlighet att låna ut ett firewire ljudkort med minst 4 utgångar. Exakt datum vet jag ej än.
Ska köras på en laptop (PC).

Kollar ifall någon vänlig själ kan tänka dig att låna ut sitt kort (låda) en helg.

Bakgrundshistoria:

Någon gång i början på 2006, har jag och en kompis har fått möjligheten att göra.. ja, "vad vi vill" i princip, på en ungdoms-mässa där vi ska ha ett "avslappnings-rum".

förra året hade vi det med, då körde vi en regelrätt "chillout". hade dj´s och lite liveakter (bla. rizzo här på 99´an). Inredde det mysigt och hela kalaset.

I år ska vi dock testa något annat.

Fredag till lördag natten och lördag till söndag natten är det vi har öppet.
Då ska vi köra en ljudinstallation.
2 st laptops med var sitt ljudkort med 4 ut ska finnas på "scenen".
Varje laptops utgång är kopplad till en egen högtalare.
Alltså blir det ett 8 punkters surroundsystem.
alltså, en i varje hörn, och en mellan varje hörn-par.

Där ska det köras en ljudinstallation med extremt lugn atmosfärisk musik, där samplingar av olika slag är grunden i det hela... det hela utvecklas MYCKET långsamt.

Musiken, om det ens kan kallas musik, "atmosfär-musiken" ska inte ha någon "stomme", varken musikaliskt eller i rummet... därav 8-punkters systemet.

Inte helt bestämmt, men säg första natten, 4 timmar öppet.
Under första två timmarna är det "djungel" tema... sista halvtimman börjar det komma in nya inslag, efter en timma har det övergått helt till storstad.

till detta ska ett bildspel som sakta utvecklas projekteras på en vägg...
Ljuset i rummet ska ändras med färger och stämmning till "temat" med.

Vad tror ni? låter det som något som skulle fungera i praktiken?

Och framför allt... någon som kan låna ut sitt firewire kort med 4 ut?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 09:10

Själva kortet, får gärna finnas antingen i Göteborg, eller i stockholm... eller på vägen mellan

Låter coolt! Jag har ett 828mk2 som ni kanske kan få låna (beroende på mer exakt tid osv). Är mässan i sthlm?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 12:34

Mässan är i stockholm ja!

Vore guld om vi kunde låna ditt!
Ska på möte på söndag med en av de ansvariga och diskutera detaljer, då får jag datum av henne så återkommer jag med det!

Ni andra, vad tror ni om våran installation? tips? ideer?

1
Bevaka tråden