Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digis nya gratispluggar och systemkrav..

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 15:25

Digis nya gratispluggar och systemkrav..

Knasigt, på digis downloadsidor, står det att både eq3 och dynamics 3 kräver 6.7 för att funka... jag har vid tillfälle installerat eq3 på vårt 6.4.1 utan att veta om att det inte skulle funka, och det var nog tur, för det visade sig att det funkade visst.. och nu när dynamics 3 kom.. så funkade givetvis det med ...

lustigt...eller inte..

givetvis funkar dom bara under rtas ej tdm (mixplus) .. men det kan man ju leva med... dom låter bra dom nya digi 3 pluggarna...

rekommenderas varmt.. gratis och faktiskt bra!!

(och antagligen lär dom väl funka i DP oxå...)

---

"du är aldrig tuffare än din sista hi"

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-22 21:59

TAck för tipset!!

Ska hämta och terra, det är verkligen bra med digirackplupparna iom att dom låter bra och drar lite power, perfekt med lite nya pluppar!!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-22 22:25

Va gött!! Funka, dagens bästa tips !!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 00:21

hehe kul att det gick hem hos någon... försök dig inte på att få support från digi usa bara..

har idag förgäves försökt installera demosar på moogerfooger bland annat.. var och handlade mig en ilok imorse delvis med anledning av detta för att kunna utvärdera vilka plugs jag ska shoppa på mig efterhand... och efter ett antal misslyckade försök att få ner demoaktiveringar till iloken, så ringde jag digi... och det var ingen kul erfarenhet... så imorrn blir det digi england istället, dom brukar iaf vara trevliga där...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-25 12:08

Jag testade de nya pluppar snabbt på jobbet i veckan, kompressorn hade mycket mer "sound" och attityd än den vanliga digirackkompressorn, eqn lät bra men jag blev sur att man inte kan flytta duttarna i frekvens, ville glajda runt som med waves pluggarna och leta efter gojjs att ta bort....

Kompressorn kommer bli en favorit!!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 12:15

hur menar du jag kan flytta de färgade duttarna i "kurvan" och på så sätt leta mig fram helt och hållet som jag vill ... skitsmidigt ju!

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-25 12:19

Jag kunde bara ställa gainen upp och ner, inte flytta dutten i frekvensled.... ska testa ifall det är jobbdatan som är dum, den har varit det rätt ofta.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-26 04:57

det lär det nog vara... för jag börjar digga det här, så funkar gör det...

Vad jag inte diggar, är att digi inte har lyckats skrapa fram demolicenssystem till BF pluggarna för PT 7 ... störigt, så jag kan bara testa och utvärdera pluggar i studion, inte hemma på IBooken som ju numera kör PT7, störigt att man inte kan köra paralellt två olika PT versioner i samma osx ...

---

"du är aldrig bla bla bla"

1
Bevaka tråden