Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason 2 till Mac?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror jag vet vad som rört ihop det för kompisen. Alltså; när du köper ett program får du en licens till det. Fast när man uppgraderar från 2.5 till 3.04 i det här fallet så får man inte någon ny licens. Man har då uppdaterat sin 2.5-licens till en kombinerad 2.5/3.04-licens istället. Är du med?

Varför är många här så taskiga mot kompisen, förresten? Han har inte riktigt fattat program-/licensläget men det är väl inte så lätt om man aldrig petat i sådant innan. Var glada att han faktiskt alls försöker fixa en laglig version av mjukvaran, tycker jag. Det är få på den nivån som bryr sig om sådant.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-18 18:21

Verkar som en del av er kanske skulle behöva nåt (snäll)piller, får nog instämma med dej sisältää verkligen en dålig attityd mott kompisen!

Ja, det verkar oschysst att bli sur på någon som bara är lite vimsig/obekant med ämnets alla aspekter. Det är inte den klassiska 99andan!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-18 18:59

Precis inte det klassiska 99andan så skärpning pojkar dessutom lackar det mott jul så det blir nog inga julklappar ifrån (musik)tomten till er ho ho!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 17:00

Okay 4k, det kan jag ju fixa lätt (får lite små ryck i kroppen)....JAA det kan jag ju fixa he he.

NEJ det kan jag inte, jag är banne mig bara 14 år, jag har precis köpt en ipod för lika mkt pengar. Och jag vill nig ha en moppe.
Men hursom helst min kompis sa att han hade ett serienummer, dock sa han att det kan bli "strul" om jag kontaktar ProppelerHeads för support, eftersom serienummert bara "dök upp" om ni fattar.
Jag ska kunna få den licensen / serienummret, men kan jag fortfarade uppgradera? Jag vill ju ha det så lagligt som möjligt.

Och tack till ni som inte retar mig för att jag inte fattar allt, och för att ni står upp för mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 17:04

Oj, din kompis har nog inte rent mjöd i stopet..

Enda sättet att uppgradera är att ha ett serienummer som är registrerat dvs. du måste köpa reason eller en reasonlicens av någon som köpt sin lagligt.

Annars kommer det inte att gå. Då är det olagligheter på G.

(såg ditt bud, lite för lågt för att jag ska släppa min licens..

---

"du är aldrig tuffare än din sista hutt"

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 17:21

Mmm, men jag får ett av honom. Och två kan inte ha det samtidigt eller?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-19 17:32

Jag tror du är närmare 30 och bara lite tappad bakom en vagn. Det här forumet pysslar inte med förmedling av kopierade programvaror eller hjälp till folk som pysslar med sådant. Många av oss här jobbar i branschen och tycker bara det är trist med den attityd du förmedlar. En tro på en värld som snurrar trots att ingen betalar för sig.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 17:37

Hörru du PF, jag ställer frågor, jag försöker vara så laglig, om jag inte vore laglig skulle jag väl bara tanka reason 3 direkt, men nu är det inte så.

OCH fy vad jag hatar när folk inte tror min ålder, jag är 14år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag kommer att hoppa av det här forumet snart, finns det ingen regel som säger att man bara har rätt att kommentera om man har något bra att säga, den borde finnas tycker jag.

Jag vill ha ett lagligt Reason, men för mindre pengar än 4k. HAHA 4K fattar du PF 4K, det är MKT!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 17:38

Oavsett hur gammal du är, 4000 är många pengar, och du kan få ett lagligt reason för ca 1500 spänn (v. 2.5) och ett v. 3.0 för mindre än en tusenlapp till ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 17:40

Mmm, men jag skulle lika gärna kunna köpa ett reason 3 licens här på 99musik jag såg ett för typ 1500 (säger vi).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-19 17:44

Loser.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 17:48

Hehe,
Ta en titt på dig själv i spegeln, du är en 40 år snubbe som har en simpsons bild som avatar för att du känner dig lite små rolig då. Och du kallar 14åriga ungdomar för Loser så du ska låta hipp med såna "Nya" ord.

WOW

Kompisen, när jag var 14 fick man välja moppe eller synt.
[/också gubbjävel]

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 18:00

Haha, det är bra att du finns du fick stämning på topp igen.

Jag tror att jag skulle ta Synt, det är fan coolare eller har jag fel.... AHHH jag vet inte.

Reason eller Moppe, Abelton eller Moppe, Logic eller Moppe???

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-19 18:33

Ta en Reason och köp Don´s licens så är det klappat och klart så kanske vi kan få höra nåt ifrån dej framöver.
Du får mycket för pengarna så varför tveka så skit i moppen, fan så roligare att göra musik.....

"det bästa är att vara laglig"

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 18:52

Du har rätt Peo, men jag ska prova 2:an när jag får den. Jag hörde förresten med min kompis och han sa att den var helt laglig, inget fuffens. Dock sa han något om att köp licensen ändå, det är bra att ha om det inte kommer funka med det vi redan ahh jag vet inte, hur som helst så ska jag prova det sen köper jag npg en licens.

Sen att propå moppe eller mjukvara, så håller ju mjukvara lite längre än i ett år. För när man e 16 kan man ju skaffa motorcykel.

Kompisen: Tror du blir lurad av din kompis, det är liksom licensen du betalar för. Om det inte är licensen han säljer, vad är det då? Använda skivorna utan giltig licens är lika olagligt som att tanka ner det.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 21:08

Aresseitch: Va???
Min kompis ge mig gratis hahaha, RBYP liksom.

OK. Det här leder ingen vart längre. Låser tråden och hoppas alla äter en pepparkaka eller två. Låt inte julstressen get to you!

För att äga ett Reason så måste man köpa programmet.
Det finns två sätt att köpa Reason.

1. "Helt nytt", dvs senaste versionen, via t.ex Propellerheads hemsida som länkas härovanför.
2. "Köpa begagnat" och, ifall att det inte är den senaste versionen av Reason, uppgradera via den licens man fick med på köpet.

Visst kan man hitta Reason på nätet och visst kan man låna det av en polare som dessutom ger ut ett serienummer, men då handlar det om piratkopiering, en diskussion som inte hör hemma här på 99musik.

Bevaka tråden