Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason 3 Combinator Refill

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-29 13:20

Skapare: eXode

Beskrivning:

Den här refillen är inte samplingsbaserad utan alla patchar är byggda helt och hållet med Reason's Subtractor synth samt diverse effekter. Jag fick idén efter att ha tittat på Combinator och lärt mig lite om vad den klarar av. Jag beslöt mig sedan för att försöka 'konvertera' alla patchar från min tidigare refill till combinator formatet. I grund och botten är det samma patchar som i min tidigare refill men med diverse förbättringar. Dessa patchar borde i vilket fall som helst ge användaren ett par bra idéer samt ett hyffsat grundläggande bibliotek med typiska analoga synth ljud.

eXode's Minimoog Refill

Cool, tack för det eXode!

  • Medlem
  • 2005-04-29 13:34

Tack själv, hoppas den är användbar! Ända sen R3 så har jag blivit mer och mer intresserad av vad man kan göra med Reason's egna synthar. Combinator är guld värd i det sammanhanget!

  • Medlem
  • 2005-05-06 18:05

Vore skoj om lite fler reason användare som är reg. här kom med lite kommentarer, ris som ros.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-07 12:17

Skulle gärna, men har inte fått min R3:a än, brukar få dem...

  • Medlem
  • 2005-05-07 12:53

Ah, trist. har precis släppt en ny "pads/soundscape" refill för R3 som finns postad på propellerheads användarforum också.

Är denna snarlik den du gjorde till NNXT eller?

  • Medlem
  • 2005-05-10 18:40

Den är somsagt en kopia av den jag gjorde till NN-XT men med Subtractorn och effekter istället. Tycker att beskrivningen var ganska klar på den punkten? Personligen tycker jag att resultatet är bättre samt så är det mindre resurskrävande.
På propellerheads hemsida finns även nu "Wave Soundscapes" att ladda ner från deras "free refills" sektion.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 19:26

2 stycken snuskigt bra refills. Fortsätt med detta eXode! Dock så vill jag nog ha ett riktigt elakt refill nästa gång... Hur det låter? Det får du väl fixa

  • Medlem
  • 2005-05-10 20:25

Tack! Jag har funderat mycket på hur nästa refill ska låta och om du med elakt menar hårt och/eller distat så är det bland de alternativ jag tänkt på.

vet du var jag kan ladda ner combinator pacher?

  • Medlem
  • 2006-01-12 18:30

Propellerheads hemsida samt CombinatorHQ.com t.ex.

Finns lite i denna yahho-grupp:
http://uk.groups.yahoo.com/group/Combinator/

1
Bevaka tråden