Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivare till Opcode Studio 64 XTC & Windows 2000/XP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-16 11:30

Hejhej! Jag har ett dylikt interface och försöker installera drivaren till det. Har hittat en drivare som heter Gibson... någonting. Problemet är att det inte går. Man ska peka ut en DLL-fil. Jag gör så, och då säger installeraren helt abrupt att filen inte finns, trots att den gör det. Någon som lyckats installera detta interface, eller storebror 128 XTC, på en PC med något av dessa operativ? Tack på förhand.

PS: Det är denna driver jag testar: http://www.x-pressive.nl/opcode/

Hmm... jo, jag har ett. Kör XP.
När jag installerade det var det inga problem. Bara att köra installationsprogrammet om jag minns rätt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-16 11:48

Samma program som detta eller har du något annat? Har kört det men W2K hittar inget interface & testapplikationen öppnas inte. Håller på att googla ihjäl mig, det verkar hopplöst.

Länken till min drivare är död nu. Ska kolla efter när jag kommer hem om jag sparat drivaren jag kör med. (Jag borde ha gjort det). Fast gibson låter bekant så det kan vara samma.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-16 12:28

Jättesnällt. Jag har mailat dem också men det är nog lönlöst. Kolla gärna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-16 17:22

Hyggligt! Det är tyvärr samma dock. Så det funkar inte tyvärr... baskans. Har ett USB-interface men det är ju hårdare med ett gammalt stort 19"-burks!

1
Bevaka tråden