Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24 ingångar + PCI-Express ???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-17 02:04

Har fått en Dual 2GHz G5 och Logic Pro på jobbet som ska användas till "liveinspelningar".
Jag behöver 24 ingångar och fastnade för MOTU 24I/O. Problemet är att det enligt MOTU inte funkar med deras PCI-424 och PCI-Express, se nedan.

"If you are using the PCI-424 card, you will need the 3.3 volt PCI-424 card. Our 424 Core systems are now shipping with this updated PCI card. If you have the 5 volt PCI-424 card, you will need to contact MOTU customer support for an upgrade. Please note that our PCI-424 card is not compatible with PCI Express (PCIe) equipped computers such as Apple's Dual Core Power Mac G5s."

Tyvärr är det samma sak med RME. Några andra förslag?

Andra alternativ kan ju vara att köra med ett adat-kort och 3st adat-interface. Förslag på stabila lösningar mottages. Budgeten är ej heller obegränsad.

Det är rätt bråttom då första konserten ska spelas in den 3 februari och jag vill gärna testa systemet innan.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-17 02:45

2 eller 3 x Metric Halo Mobile I/O 2882, firewire interface med RUGGIGT bra ad/da ... www.mhlabs.com

prisläge, ca 12500 plus moms tror jag dom ligger nånstans .. kolla med generalagenten .. www.mastersounds.net

Kör själv ULN-2 Metric Halos 2-kanalare, och jag byter ALDRIG bort det...

---

"In the Bible, Jesus turned water into wine. But then Chuck Norris turned that wine into beer. "

  • Oregistrerad
  • 2006-01-17 03:24

En sak jag saknar med 2882 är att den inte har några mic-ingångar på framsidan samt fysiska kontroller.
Jämför man med RME Fireface800, som har detta, så låter 2882 kanske något bättre men i livesammanhang tror jag inte den skillnaden spelar så stor roll.
Någon som har provat båda och vet hur mycket som skiljer?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-17 12:09

Har du lyssnat på 2882?

Fireface har väl bara 4 mikingångar? ... 2882 har 8 (4 av dom är TRS)

Mobile I/O har en skitsmidig mixer/router-mjukvara som du kan konfigurera i stort sett hur du vill ... iofs kanske det känns cp att sitta och åka regel med musen, men är du inte i extremt behov av fysiska kontroller så tror jag nog du kommer att känna dig hemma när du väl grävt ner dig i Mobile I/O extremt flexibla kontrollmjukvara.

Jag kör ULN-2 med protools (via spdif i en mbox) och har tack vara det kraftigt utökade möjligheter till lyssning etc. som jag kan konfigurera hur jag vill och antingen spara som presets i interfacet eller på hårddisken ... skitsmidigt...

---

"Contrary to popular belief, America is not a democracy, it is a Chucktatorship. "

1
Bevaka tråden