Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2006 - rykten & förhoppningar

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tror inte någon har skrivit vad Think Secret påstår om Finder; "a number of noticeable changes to the Finder will also be highlighted." Om det är vettiga förändringar så är det nog många som kommer att bli glada.

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Tror inte någon har skrivit vad Think Secret påstår om Finder; "a number of noticeable changes to the Finder will also be highlighted." Om det är vettiga förändringar så är det nog många som kommer att bli glada.

Jo tack, det är på tiden något görs åt Finder...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-08-06 00:39

Om dom äntligen får ordning på Finder i 10.5 så är jag nöjd. Jag vill att OS ska komma ihåg att jag hade lista inställt för en mapp...eller för alla mappar. Jag vill också att OS ska komma ihåg vilka program jag dedikerat till vissa filtyper. Finder lider av svår Altzeimers och att Apple inte lyckats fixa detta är en pinsamhet som dånar i tyshet inom datorvärlden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-06 13:19
Ursprungligen av mjg:

Om dom äntligen får ordning på Finder i 10.5 så är jag nöjd. Jag vill att OS ska komma ihåg att jag hade lista inställt för en mapp...eller för alla mappar. Jag vill också att OS ska komma ihåg vilka program jag dedikerat till vissa filtyper. Finder lider av svår Altzeimers och att Apple inte lyckats fixa detta är en pinsamhet som dånar i tyshet inom datorvärlden.

Ja, det är Finder som är största problemet ! Långsam och trög.
Jag hoppas verkligen helt ny utvecklat Finder som kommer med Leopard.
Finder är ju inget annat än ett vanligt program !
Det borde gå skapa mycket snabb Finder (smarta lösningar av utvecklarna)
Ett bra jämförelse är ju webläsare (tex Safari, Camino)! Webläsare blir allt snabbare !:)

Jag tror att den stora grejen blir sekundär metadata genom avancerad OCR-teknik och röstigenkänning.

"dånar i tyshet"
Det var ju poetiskt!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-08-06 09:20

Fortfarande inget rykte om någon stor ny funktion. Tänker på exposé och sedan spotlight. Vad blir det i 10.5? Säg inte Boot Camp bara. :/

Ursprungligen av Snooze:

Fortfarande inget rykte om någon stor ny funktion. Tänker på exposé och sedan spotlight. Vad blir det i 10.5? Säg inte Boot Camp bara. :/

10.5 måste vara mer än enbart små funktioner - Apple måste veta att Vista väntar runt hörnet.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-06 09:32

Den stora nyheten kommer nog att vara att spotlight kommer att fungera på det vis vi hade väntat oss när Tiger lanserades.

Grunderna är lagda med alla Core-teknologier och spotlight så nu är det nog bara förfining vi har att vänta.

Jag hoppas på stora förbättringar av iChat, som t.ex. Skype-kompabilitet. Det vore inte fel. Och ett bättre gränssnitt med tabbar och kompabilitet med t.ex. MSN.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 14:49

En sådan "ljud och bildanalys" funktion i Spotlight skulle kunna göra ganska häftiga saker för viss typ av miljöer. Analysering av material man tar in för videoredigering blir direkt sökbar då allt tal har analyserats och indexerats, exemeplvis. Sen om detta skulle fungera bra i verkligheten kan ifrågasättas.

Ursprungligen av Erik.dv:

En sådan "ljud och bildanalys" funktion i Spotlight skulle kunna göra ganska häftiga saker för viss typ av miljöer. Analysering av material man tar in för videoredigering blir direkt sökbar då allt tal har analyserats och indexerats, exemeplvis. Sen om detta skulle fungera bra i verkligheten kan ifrågasättas.

Troligtvis skulle detta diskuteras senare som en av de funktioner som vissa skulle tycka var onödiga - ungefär som Spotlight, Exposé, Dashboard osv.

Som jag sagt förut tror jag att Think Secret ligger närmast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 16:10

Think Secret brukar ligga nära sanningen, men jag skulle säga deras uttal nu är väldigt "generellt". Inte många timmar kvar nu tills vi faktiskt vet dock!

denna dag känns värre än dagen före julafton när man var liten ... morgondagen kommer vara olidlig ... hoppas att Mac Pro finns på Apple Store i morgon .. då skall jag f*n bestälal en direkt .... ..

I Believe ..

Ursprungligen av Tussen69:

hoppas att Mac Pro finns på Apple Store i morgon .. då skall jag f*n bestälal en direkt .... ..

Som jag ser det har du inget val. Nu när du startat tråd efter tråd efter tråd om olika kliniska prestanda och tänkbara specar och verkligen gått ut hårt måste du köpa nu. Annars är all streedcred borta.

Ursprungligen av Rickard A:

Som jag ser det har du inget val. Nu när du startat tråd efter tråd efter tråd om olika kliniska prestanda och tänkbara specar och verkligen gått ut hårt måste du köpa nu. Annars är all streedcred borta.

respekt mannen .. klart man skall kirra en Mac Pro ... om den nu släpps imon ... bannerna från WWDC 2006 gör mig lite orolig ...

när jag väll får den så lovar jag att utföra den hedeerliga packa-upp-och-ta kort sermonin ....

Ursprungligen av Tussen69:

när jag väll får den så lovar jag att utföra den hedeerliga packa-upp-och-ta kort sermonin ....

Där har du nog heller inget val. För att vi ska tro att du verkligen beställt den behövs bilder. Tillsammans med bild på pass eller annat foto-id som intyg.

Närå, klart grabben ska ha en MacPro. Ser fram emot barnsjukdoms-trådarna.

Ursprungligen av Rickard A:

Ser fram emot barnsjukdoms-trådarna.

det gör inte jag ... men peppar, peppar .. jag hoppas på att det kommer vara en klockren maskin .... men men .. vi får se ...

inte någon ny design på Mac Pro

Om man ser på banner bilderna från WWDC 2006 så kan man ju tänka följande ... PowerMac / Mac Pro modellen på banners ser ut som PowerMac G5 alltid set ut .... fast med en bild på 64-bit ... vad betyder detta ..

1. Att Mac Pro inte kommer presenteras på WWDC 2006 ..

2. Att Mac Pro kommer se ut som PowerMac ... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 16:30

Vad är detta?

/Tangen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
Ursprungligen av Tangen:

Vad är detta?

/Tangen

jag tror det är en server application ... iconen påminner om server admin iconen fast med 4 globar ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 16:33
Ursprungligen av Tussen69:

jag tror det är en server application ... iconen påminner om server admin iconen fast med 4 globar ...

Hmmm, en exchange lösning vore annars lite trevlig

Ursprungligen av Tangen:

Vad är detta?

/Tangen

Xgrid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-06 19:07
Ursprungligen av Hagelin:

Xgrid

aha

Tack

/Tangen

Shit! Apple småjävlas med Microsoft igen. "Introducing Vista 2.0" ...

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=207241438&size=l

Mvh/T

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-06 19:51
Ursprungligen av Tobias Thor:

Shit! Apple småjävlas med Microsoft igen. "Introducing Vista 2.0" ...

Trist att fotografen inte lyckades flytta sig så att inte en lampa och en stolpe skymde texten.

5¢ på att det är fejk...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-06 20:20

Nej ! Det är äkta foto !
Apple vill skryta med att Leopard är som Vista version 2.0 !
Apple säger indirekt att deras operativ system är ssåå långt före !
Heja Apple !

Bevaka tråden