Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs WWDC Keynote stream finns uppe

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det bara jag som upplever anslutningen väldigt långsam och seg? jag antar väl att halva världen är inne och kollar just nu så man kanske skall vänta ett tag...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-08-08 00:14

Men varför ska de alltid envisas om att streama ut skiten, fixa upp en podcast så kan videon spridas på fler siter, som det är nu kan ingen se den på en vecka...

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2006-08-08 00:27

Har sett hela nu. Kopplade MacBooken till Teven, funka rätt fint. Lagga rätt mkt i mitten men med lite tålamod gick det fint. Helt ok kvalle också.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-08-08 00:32

Sparade du den?

  • Medlem
  • 2006-08-08 01:24

Epoxus: Hur du hade du tänkt? Quicktime Pro kan inte spara den i alla fall... (inte som fristående film)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-08-08 01:27

Hade lite problem vid 25e minuten. Men sedan gick det utan problem resten utav vägen.

Det går inte att spara den genom Quicktime Pro, man får nog ha ett annat program för det.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-08 01:56

Har också tittat på den färdigt nu, började om vid 00.30 tiden då gick det bra (Folk har väl inte semester längre )

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2006-08-08 02:15

Lite hackigt här och där... ändå förvånad över att det gick så bra som det gjorde. Normalt så brukar jag vänta ett par dagar för en bra ström men idag var jag nog lite mer tolerant, vilket antagligen berodde på att det var så in i norden bra. SJ & Co är fantastiska, länge leve Apple!

Det hackar och det blir felmeddelanden - trist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-08 09:44

Måste vara alldeles ovanligt många som är ute efter den där streamen. Såhär dags brukar det fungera rätt bra. Men jag får en bild var femte sekund och ljudet försvann för tio minuter sedan.
Gick nästan bättre igår kväll innan alla hade fått nys om vart den låg.
Som någon skrev på en annan sida - vi har väl Digg att tacka för detta.

Mycket folk på streamen nu.

Jag valde att avskärma mig helt från macnyheter tills jag hade sett hela keynoten, det är det överlägset bästa sättet att avnjuta en keynote. Inte lika kul att se en thriller när man vet vem skurken är från början, om man säger så

Fast igår kväll var strömmen alldeles för strulig kring 30 minuter ungefär. Så jag la mig och såg resten i morse, gick klockrent och utan ett enda hack.

Mycket väl genomförd keynote, till och med när demodatorn strular så sköter de det så bra att man undrar om det var en del av showen.

Undrar om jag ska våga läsa trådarna från igår, de lär väl vara fulla av "Va, ingen ny XXX?" av olika slag. Själv tyckte jag det blev en rätt väntad utveckling, möjligtvis att jag trodde de skulle visa upp nya skärmar (speciellt efter snacket om iChat). Men detta är ju WWDC och då är det mjukvara det handlar om i första hand.

Finns det något program som kan ladda ner hela strömmen och spara den som en fil? Då kan man ju sätta den på nedladdning över natten och se filmen på morgonen, och i bättre kvalitet också.

Jag kommer fortfarande inte in på streamen.

Skit! Jag vill se!

Jag har ju till och med struntat i att titta på forumet och på Apple's hemsida för det är roligare att se grejerna demas på Keynote.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-08 13:10

Du får väl lugna ner dig tills belastningen på servern är lägre.

Jag skulle tro att det beror på att USA har vaknat igen och många fick samma ingivelse om att titta på.keynoten. Det lugnar väl ned sig så småningom.

Man kan tycka att de borde sprida den till andra ställen, så att fler servrar belastas och jämnar ut det lite.
Det är la bara apple.com som har den uppe eller?

Konrad - Jag vet, måste lugna mig lite. får ju se den så småningom hursomhelst.

1
Bevaka tråden