Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att installera CS2 på intel mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-08-19 18:44

Hejsan, jag ber om ursäkt ifall denna frågan ställts tidigare, jag har inte kunna hitta något svar iaf.

Men men, jag försöker hjälpa en kille som jag övertygade att köpa en ny imac med att installera en uppgraderning av CS 2. Problemet är helt enkelt att efter man knappat in licens nyckeln och själva installationen drar igång, tar det Ca: 10 sekunder sen avbryts det bara med ett meddelande att "Installationen misslyckades" Ingen mer info ges.

Jag har varit i kontakt med Adobe och dom snackar om att uppdatera quicktime vilket vi redan gjort.

det jag funderar på är ifall man behöver göra en ominstallation av OSX och installera CS 2 INNAN några uppdateringar från apple läggs på.

Jag blir jätteglad för alla svar jag får, och ännu lyckligare ifall några förslag fungerar jag har testat att köra själva installationen genom rosetta men utan framsteg.

MVH
/Peter

Innan du installerar om kan du testa att skapa en ny användare och göra uppgraderingar och installationer där. Skulle detta funka kan den användaren kastas efteråt.

Ursprungligen av impen:

det jag funderar på är ifall man behöver göra en ominstallation av OSX och installera CS 2 INNAN några uppdateringar från apple läggs på.

Gör inte det, då kommer QuickTime-buggen supporten pratade om att slå er i ansiktet vid nästa omstart (uppstarten stannar en bit in och du kommer ingenstans). Prova Anders förslag först och se om det hjälper.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-08-22 17:04

Jag fick ingen ordning på problemet, utan misstänkte att det var fel på datorn då det inte gick att installera några andra program överhuvudtaget. Så först testat vi att plocka bort ett minne och då kändes datorn genast mycket mer responsiv, men felet kvarstod så jag bad honom gå tillbaka med den och mycket riktigt var det inte bara fel på minnet utan även datorn så idag kommer det en ny iMac, skall bli intressant att se ifall det funkar nu. Tack för svaren, så återkommer jag om det gick eller inte

/Peter

1
Bevaka tråden