Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud från FCP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och sliter mitt hår över en videoredigeringsdator på jobbet... blir snart galen!

Jag får inget ljud alls i Final Cut! Eller, på indikatorerna ser det ut precis som att ljudet spelas upp, men i datorhögtalarna är det knäpptyst. Inte ett pip. Alla andra program, samt OS X självt, har inte samma problem så det måste vara Final Cut som har dumheter för sig.

Finns det nån FCP-guru här som kan säga vad jag gör för fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-10 16:55

det där problemet har jag med haft. jag har för mig att det bara vara att koppla ur kameran ur firewireporten.

Hmm... får prova att rycka ur DV-däcket då. Men konstigt nog så har allt fungerat klanderfritt i en månad nu - det var först igår som ljudet lade av.

Well, det vore väl inte första gången DV-bandaren har fuffens för sig isf. Fungerar exorcism månntro?

edit: grammatik

[ 10 November 2002, 17:12: Meddelandet ändrat av: Samuel Kvarnbrink ]

det brukar alltid handla om att du under view/external video har "all frames out" ibockad, då spelar datorn ut ljudet via firewire trots att kameran kanske gått i vila. Ställ dej
på "off" så hör du ljudet i sync i datorhögtalarna. eller sätt på kameran/all frames out/ och ljudet hörs från din monitor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 01:01

Kanske är överspelat nu men stäng av DVspelaren/kameran eller ryck sladden. Stäng och starta om FCP.

1
Bevaka tråden