Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Version Cue fungerar inte på Intel.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 18:52

Hej!
Installerade just CS 2 på min MacBook Pro. Den ville som vanligt uppdatera efter installation och jag lät den göra det. Mitt under uppdatering klagar den på att något inte fungerar (dock inte vad). Efter att allt var klart så visar version cue (uppdateringsprogrammet) en krysssymbol i menyraden. - Det va la inte så fint, tänkte jag och gick in i Systeminställningar för att ta bort ikonen från menyraden. Men då fungerar inte Version Cue's preference pane! Den säger inte vad som är felet och ber mig att kontakta programtillverkaren. Detta skulle jag helst vilja slippa... av flera anledningar

Vet någån nått om detta?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-08 19:10

Det funkar inte bara - det kan dessutom krascha hela datorn. När man installerar CS2 på en IntelMac ska man inte installera Version Cue.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 19:15

Ok...
Ehh... nu när jag redan har gjort det... hur blir jag av med det? Är det som aids eller finns det en kur?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-08 19:24

Jag skulle plocka bort det. Gör en sökning och stek allt som heter något med Version Cue.

Är det någon som använder sig av version cue? De enda tipsen jag har hört om detta stackars bihang är att den ska fimpas.

Om du vill avinstallera Version Cue 2 dubbelklickar du på avinstallationsprogrammet i Applications/
Adobe VersionCue CS2 och följer instruktionerna på skärmen.

Så här gjorde jag o det funkande utan problem.

Mvh
Bertil

Forum är en riktigt bra hjälpreda när man nästan satt hjärtat i halsgropen.
Hade precis ovanstående problem och löste det med ovanstående inlägg... niice

1
Bevaka tråden