Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra låtars egenskaper?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-24 18:02

Jag har ett problem som framförallt rör omslagsbläddraren (heter den tror jag) i iTunes 7. En del album delas där upp i två eller flera album med snarlika titlar. Dvs. att låtar från samma album kategoriseras under olika album.

Detta stör mitt estetiska sinne nåt enormt, även om det rent praktiskt fungerar lika bra.

Då jag tidigare använt pc vet jag att man där kan högerklicka på låten, gå in på egenskaper, avancerat och där ställa in vilket album låten hör till. (man ställer även in artist, spårnummer, mm. på samma ställe.)

Men hur jag än letar kan jag inte hitta något ställe att ställa in detta på min mac. Till saken hör att jag endast använt mac OS i två dygn drygt så förhoppningsvis är detta en enkel fråga för alla gamla mac-rävar här på forumet.

/Mycket tacksam för alla ideer.

Markera låten och tryck kringla-i. Där kan du redigera allt du behöver.

Vill du högerklicka, går det naturligtvis också. Första alternativet i kontextmenyn är det som gäller: "Get info" eller "Visa info", beroende på språk.

Edit: Kompletterade

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-09-24 18:27

Högerklicka på låten i iTunes och välj "Visa info" eller markera låten och tryck kommando + i och du kan ändra artist, spårnummer, lägga till omslagsbilder som iTunes inte hittat, mm.

För att få album med snarlika titlar under ett i omslagsbläddraren ( tycker att det var ett bra namn ) brukar jag markera de aktuella låtarna och sedan välja "Visa info" och välja Ja under samling.

Edit: Ändrade från bocka för "Del av samling". Det var visst bara på en låt när man redan valt Ja under samling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-24 18:47

Vad skulle man vara utan er? en sönderkliad skalle hade man haft iaf, det är ett som är säkert.

Tack som fan

1
Bevaka tråden