Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa mer ram till ibook, eller gilla läget?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-26 16:36

Hej, jag har en ibook g4 800mhz med 640mb ram just nu, och jag börjar känna att det kanske vore dags med en liten uppdatering...

..men att byta upp sig till en macbook och betala en mellanskillnad på 7000:- är tyvärr inte aktuellt just nu, så jag undrar om man kanske skulle byta upp sig till 1152mb ram istället..

Just nu känns det som Word 2004 är det som segar mest, speciellt när man har dokument på minst 10 sidor och ska infoga lite tabeller....men det kanske är Words som är dåligt?

Och att installera ett tidigare OSX känns lite trist, då tappar man fina funktioner som Exposé och spotlight..

Någon som har något bra tips att dela med sig av?

//Tomas

  • Oregistrerad
  • 2006-09-27 01:04

Har inte superkoll på hur bra en G4:a på 800Mhz presterar, men jag tror inte att du kommer att märka någon större skillnad med mer RAM. Min flickän med en 1,2Ghz G4:a (dvs 50% snabbare än din) gick från 512MB till 1GB, och visst märks det skillnad, men det märks också tydligare att processorn är en bromskloss...

1
Bevaka tråden