Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgear vs Comhem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-29 16:44

Tjenare!
Jag har ett jätte problem nämligen att min Netgear WRG614 v6 drar ner min internet hasitget nått katastrofalt.
I Tptest så fattas ca 80% av hastigheten!!!
Har testat att uppgradera firmware utan någon förbättring alls.

Är det så att jag måste köpa mig en lite nyare och dyrare router och i så fall vilken..???

Vad har du för bredband och vad fick du för siffror i TPTest? Hur ser ditt nätverk ut, vad har du inkopplat?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-01 21:48

Glömde att skriva att jag har Comhem 8/1Mbit och jag får ca 1.20mbit TCP motagning och lite mer i UDP men det är inte så mycket.
Mitt nätverk ser ut som vanligt. Till routern går modemet själv klart och min iptelefonidosa.
Kör med manuella intsällningar för att inte ipdosan skall kunna ta sin egen ipadress.

Jag vet att morsan och hennes sambo köpte ny router för att någon support sa att dom inte funkade så bra ihop..

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-10-05 00:48

Köp en Dlink GamerLounge™ Gaming Router DGL-4100 (eller 4300 om du vill ha trådlöst) så är du förberedd för framtiden.

Eller en Netgear Rangemax 240 Wireless Router WPNT834.

Dessa två (tre) routrar klarar throughput WAN-LAN på runt 90 Mbit/s.

Pris, 1500:-

  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 22:11

Det får nog bli en Netgear Rangemax 240 i sådana fall..
Tack så mycket för tipset och ett stort tack till dig Henil!!! *tumbs p*

  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 22:23

Vad tror ni om denna: http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1112614&ReferId=7
Verkar som det är en ny version av 240 eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 22:58

Eller kanske en NetGear RangeMax Next Wireless Router..
Tänkter att det kanske kan vara bra att ha en som har stöd för -n standarden när det blir dax nästa gång att uppgradera dator och kanske till och med 100Mbit bredband???

1
Bevaka tråden