Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag mötte Lassie

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-11-01 22:02

Jag har lärt den gamle fotbollslegendaren Calle Palmér InDesign (nåja)...

  • Medlem
  • 2006-11-02 09:48

Jag känner förresten frun till han som hittade på sloganen "Go' och glad - Kexchoklad."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-02 12:39

jag har besudlat uppfinnaren av aromat´s säng med hans dotters kompis.

  • Medlem
  • 2006-11-02 16:57

Jag har jobbat med kvinnan som myntade begreppet Bollibompa!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-19 16:42

Jag brukar inte vara så fascinerad utav "kändisar" osv. men när Steve Wozniak var här i London på sin tour för iWoz-boken så passade jag på att skaka hand med honom.

Har även snackat om Stockholm och livet i sverige med den japanska stjärnan Gackt. Visste dock inte vem det var. Men han är ganska känd i japan tydligen. Inte förens några dagar senare fattade jag vem det var när jag såg hans namn på en tidning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gackt

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-19 16:51

Jag känner en fotograf som gått på muggen efter drottning Silvia vid nån märkvärdig invigning, minns inte var.
Men det fanns en kunglig bajamaja uppställd, han gick där och lodade och väntade (bakom kulisserna) och kände att han behövde gå på muggen. Såg bajamajan, men den var upptagen. Efter en stund kommer Silvia ut och han går in.
Då får han känna på majestätisk skitlukt och stjärtvärme.
Det var ungefär som från vanligt folk, sa han.

(Ingen annan hade varit där innan Silvia, han hade sett när den ställdes upp).

När jag morgontrött var på väg jobbet och stod på perrongen i väntan att transporteras till Jönköping så såg jag allas vår egen Lasse Kronér sittandes i ett X2000 tåg med sin mac.. Äpplet lyste

Jag hade en lumparkompis vars morfar öppnat dörren och gjort honnör för Albert Einstein!

Själv har jag bara skakat hand med Clint Eastwood.

Jag lämnade ett ex av mitt bands första CD till Steve Lukather efter hans konsert i Göteborg sommaren 1997.

När jag jobbade med support åt tidningen Arbetet har jag bl.a hjälpt Jan Malmsjö lösa lite dator-problem när han skulle skicka in en av sina krönikor. Men det räknas kanske inte, för vi möttes ju inte, utan pratade bara i telefon.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag lämnade ett ex av mitt bands första CD till Steve Lukather efter hans konsert i Göteborg sommaren 1997.

Jag stöttade Lukather när han skulle ta sig upp för trappan på Palace i Norrköping efter Totos gästspel 1996. Jag fick höra en hel del visdomsord på vägen upp, men kommer tyvärr inte ihåg några av dem i dag (jo, jag var nykter, skulle köra bil hem till Finspång efteråt).

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 16:15

Min första Lassie var när Adam Alsing bjöd mig på öl 1994. Jag och några andra journaliststuderande tävlade om vem som kunde bli bjuden på alkohol av flest kändisar på en termin. Jag vann. Det var en bra termin. Sedan har det bara blivit värre och värre. Men trots en lång Lassie-lista saknar jag fortfarande vår egen datorkompis Lassie Kronér på den. Det måste åtgärdas!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-26 17:08

Idag mötte jag, inte hunden lassie, men Amanda Tapping, annars känd som Samantha Carter från Stargate.

Amanda Tappings går förbi Sidde utanför the show room på London MCM Expo

Sidde säger
- Excuse me, hi, Stefan (sidde räcker ut handen)
Amanda säger
- hi, Amanda
Sidde svarar
- I know och blinkar med ögat
Amanda svarar med att le och blinkar tillbaka med ena ögat

Iwar Wiklander (trollerigubbe i "Fyra nyanser av brunt") bor en trappa upp. En mycket trevlig herre.

Min morsa var ihop med John Harrysson, Peter Harryssons farsa på 40-talet. Jag hade ju kunna varit han.

Min sambo har pratat med Ingmar Bergman i telefon.

Slå den! Det är varken jag som mött någon eller ett egentligt möte.

Ursprungligen av staed:

Min sambo har pratat med Ingmar Bergman i telefon.

Slå den! Det är varken jag som mött någon eller ett egentligt möte.

börje salming har spelat 17 år i NHL.
sådär ja, nu slog jag den

Jag har svarat i telefon när Bengt Westerberg ringde och sökte min pappa. Han misstog mig för pappa dessutom.

Jag har kastat en platta (sån man använder vid bensparksträning) i huvudet på Lisa Miskovsky under ett träningsläger i simningen 1988 i Vindeln.

Jag såg tjejerna i Sahara Hotnights spela när de var 15-16 år gamla och fortfarande okända.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag såg tjejerna i Sahara Hotnights spela när de var 15-16 år gamla och fortfarande okända.

HAH!

Jag har faktiskt suttit och surrat runt samma bord som Jennie Asplund (i Sahara Hotnights) då hon och min sambo gick i samma gymnasieklass. Jag såg dem spela någongång på Galaxen i Umeå. Också innan de blev kända. Vet dock inte vilket år det var.

Vilket tråkigt liv man har

  • Medlem
  • 2007-05-31 16:12

Just ja, jag spillde nästan kaffe på Mona Sahlin när hon besökte Landstingshuset i Umeå. Hade jag bara haft lite mer bråttom hade vi båda fått ont.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-31 17:14
Ursprungligen av lufra:

Just ja, jag spillde nästan kaffe på Mona Sahlin när hon besökte Landstingshuset i Umeå. Hade jag bara haft lite mer bråttom hade vi båda fått ont.

Synd att du missade, sämre politiker är iofs inte svårt att hitta när jag tänker efter, men hycklare som hon borde inte få ställa upp i riksdagen imho.

Min mosters sambo är den svenske kocken i Mupparna.

http://www.kuprik.se/Kuprik%20Svenska%20Kocken%20-%20Om%20Kuprik.html

Han har även träffat Frank Sinatra, som han även lagade mat åt någon gång och sedan fick tackkort ifrån.

Min svågers eka roddes i SOS sällskapsresan med en järnspis

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Min svågers eka roddes i SOS sällskapsresan med en järnspis

helt enromt stort!
en stor scen, i en film som jag utan överdrift sett ett femtiotal gånger!

"kärringen larsson höll på att skicka hela flottan på mig igår, kärringen har ju u-båtsskräck!"
"vaddå? trodde hon att du var en u-båt?"
"nej, jag skulle bara ro ut en spis till stugan på tistonskär"

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-06-06 22:19

Pappa jobbade ihop med Svennis brorsa i några år, och dessutom på fotbollsområdena i Torsby såklart så han har jag ju träffat några gånger.

Men coolast är nog att få sova i samma säng som Jim Carrey trots allt! (det vill säga tills jag gnuggat sömnen ur ögonen och fattar att det är en kopia )

  • Medlem
  • 2007-06-07 16:33

Tesa: Nämen! Fint.

Jag har åtminstone skakat hand med J Mascis. Jag fortsatte fråga saker, men han sa bara "Pffffff," vilket han i och för sig brukar göra.

  • Medlem
  • 2007-06-07 18:25

Jag har sett Ingvar Kamprad hålla föredrag i Seattle och säga "Well, you people here in Ottawa..."

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-07 23:18

Jag jobbade tidigare som DJ på ett ställe. En kväll var Rickard Herrey och Christer Björkman där och körde sitt schlageruppträdande (som jag naturligtvis blev tvungen att bryta för), och efteråt kom Christer fram till mig och sa att han nog aldrig sett en mer uttråkad person i en publik... Tro f-n, det!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-06-08 12:36

Igår var det studenten i Bollnäs, och stadens dotter Victoria Silvstedt var där och grattade lillebror tillsammans med syrran och sin äkta hälft Chris Wragge. Jag fick några bilder i vimlet.

  • Medlem
  • 2007-06-08 16:25

Det var innan Jack Bauer fanns, typ 1996.

Jack Bauer har alltid funnits och kommer alltid att finnas.

Bevaka tråden