Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av animerade gifar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 15:15

Alltså finns det möjlighet att stänga av animerade gifar i Firefox eller Safari? Jag hittar det inte i alla fall.

Vill minnas att IE eller Netscape hade den möjligheten under tidiga Tertiär (a.k.a. OS9 och tidigare)...eller minns jag fel?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-16 15:22

Jag använder Camino som har en inställning för detta.
Tror inte det går i varken Safari eller Frefox.
Men man kunde temporärt stoppa animeringarna i Firefox i alla fall, genom att hålla ner Esc, tror jag...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 23:42

Undrar varför en sådan självklar painkiller inte finns. Marknadskrafterna som trycker på? Animerade avatarer bor granne med djävulen...

Det finns nån dold inställning i firefox så att den bara visar första bildrutan i en animerad gif, och jag har försökt hitta den, men ej lyckats. Nu ger jag upp.

För Firefox finns det en extension som heter Web Developer, där du bl a kan stänga av animationer i bilder. Sök efter det antingen på Google eller https://addons.mozilla.org/firefox/extensions/

För Safari vet jag faktiskt inte, men kolla in http://www.pimpmysafari.com

Good luck!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 15:39

I Firefox är det rätt lätt att stänga av.

Skriv about:config på urlraden och sök sedan upp variabeln image.animation_mode. Dubbelklicka på den och skriv in none som värde istället för normal. Då körs inte animeringarna. Om du skriver once så körs animeringen en gång. Om du vill få det till normalläget så kan du antingen skriva in normal som värde eller högerklicka på variabeln och välja reset.

Ursprungligen av Lari Kovanen:

I Firefox är det rätt lätt att stänga av.

Skriv about:config på urlraden och sök sedan upp variabeln image.animation_mode. Dubbelklicka på den och skriv in none som värde istället för normal. Då körs inte animeringarna. Om du skriver once så körs animeringen en gång. Om du vill få det till normalläget så kan du antingen skriva in normal som värde eller högerklicka på variabeln och välja reset.

Kanon. Det var det jag visste att man kunde göra, men jag kom inte ihåg hur

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 22:05

Tack Lari, funkar ju strålande!

tobiwan, tack också kan ju vara ett bra tips om man vill testa andra grejer.

1
Bevaka tråden