Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulation inför MWSF 2007

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av boris91:

Om du svarar till mig så la jag redan upp den länken vid nio imorse. Så jag antar att jag då även läst den.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-30 20:33
Ursprungligen av draags:

Jo jag menar: varför slår Macworld på stortrumman* för något som redan MS har enligt Merovech?

*eller någon trumma överhuvudtaget.

Är det för att presentera någon koppling till Zune så känns det rätt tunt.

Ja, men Macworld drivs väl av/för/med/pga (stryk det ej tillämpliga) journalister!!
Dom skriver väl saker alldeles oavsett om det är sant/ljug/dumt/smart/klokt/spekulativt (stryk det ej tillämpliga)
Eller enligt devisen "Om man nu har en trumma, varför ska man inte slå på den?"

Men. LiveDrive har ju noll att göra med iTV eller någon media grunka? Det är ju en konkurrent till iDisk.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 20:06

Enligt en amerikansk artikel som jag länkade till i tråden just om MS-mediaboxen så kan det ha en anknytning till Live Drive. Konstaterade bara vad jag läste, så vistt kan det vara helt annorlunda!?

  • Medlem
  • 2006-12-30 22:54

macsimal, du bryter ner språket

Visst kan man slå på trumman om man har en - problemet är att meningen från början var att man slog på trumman för att uppmärksamma omgivningen på något viktigt. Skulle man slå på trumman för minsta lilla sinnesförändring skulle de flesta tillslut ignorera och sluta bry sig.
Problemet är kanske att man gärna slår på trumman för i stort sett allt och därför är man i vissa fall tvungen att slå hårdare på trumman för att göra skillnad på en något större nyhet.

Titta bara på löpsedlarna - där den årliga rötmånaden får krigsrubriker. Vilket leder till värsta ångesten för hypokondriker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-31 14:07

En av de sakerna som skulle göra mig mest glad är fullt stöd för Microsoft Messenger i iChat. Skrota MM for Mac och låt iChat lösa den biten, självklart med tillåtelse från Microsoft.
Tråkigt önskemål kanske men skulle betyda mycket för vår plattform.

Ingen dum idé alls Acke.

Skulle gärna se någon form av standars snart, otroligt trött på att köra Skype, Adium* och ichat.

*du kan köra ichat i Adium men filöverföringen är rejält kass ijämförelse med ichat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-31 15:14

Problemet med Adium, förutom filöverföringen är att man måste veta att det finns och att man måste ladda ned det. Inga stora hinder för dig och mig men för data-svensson är det ett problem.
Hur är det annars med Adium? Funkar alla små Messengerfunktioner i programmet? Annars är det ännu ett problem som jag ser det. Vore otroligt bra om alla funktioner fanns i iChat så det bara var att sätta igång direkt.

Jag har dålig koll på vad man kan göra i Messenger - Det enda jag känner till är webcam stöd - då finns Mercury - fast hur många känner till detta.

Jag hoppas nu på ett iTV som är smart och framförallt där man kan ha en serverlösning så att man inte måste ha datorn igång.

Hur gör ni nu om ni har ett eget konto där ni har all musik och ni är fler i familjen som vill kunna lyssna på denna musik (detsamma gäller iphoto). Är jag borta är oftast datorn avstängd och då kan inte min fru lyssna på musik eller kolla bilder.

Jag vet att det finns lösningar, jag har hela mitt musikbibliotek på en extern disk som jag kan länka andra konton till. (går detta att göra i iphoto) Problemet med detta är att man måste lägga till i biblioteket om det är så att jag eller hon köpt ny musik.

Idiotiskt.

Om iTV kommer hoppas jag detta löser sig.

Att lyssna på musik ska inte bara fungera för en användare.

Tror ni inte att Mac Pro får en toppmodell med QuadCore Xeon?
http://www.intel.com/quadcoreserver/index.htm?iid=biztab+waferpic

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-31 16:38

Jag tror att det är mycket möjligt

Fast troligtvis inte under keynoten.

Tror gör man i kyrkan...

Vad säger vi om en 1080P TV/skärm på säg 40" från äpplet? något borde väl göras för o matcha iTVn..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-01 14:18

Apple Ambilight Wi-Fi enabled HDD TV!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-01 16:26

Jag hoppas på iTV och att den gör Maccen till en snygg PVR lösning.
Jag kan leva med att ha datorn på hela tiden (kör så jämnt)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-01 16:52

Jag hoppas iMac får ny GPU i jan. Den har ju haft X1600 i ett år nu. Jag hoppas 17-tumsmodellen får åtminstone fler alternativ som ett 256 MB-kort eller Nvidia-kort. Jag menar ATI har ju Mobility X1700 och X1800 för laptops och Nvidia har GF Go 7400, 7600, 7700, 7800 och 7900. Något av dem borde kunna passa i iMac.

Senast redigerat 2007-01-01 17:33

En vecka kvar tills vi får svaren.

Kanske bäst att nån förbereder för mac akuten om inte alla önskningar faller in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-01 21:56

Den iTV som presenterades tidigare, var det bara en prototyp eller var det the real shit? tyckte att den kändes lite halvfärdig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-02 00:04

Tror att utseendet (som ju visades) är färdigt. Vi har ju inte fått info om specs, mjukvara, HDD till exempel så det är väl bara att vänta. Det enda som är säkert med iTV är designen, hittils.

Ursprungligen av Fredric:

Den iTV som presenterades tidigare, var det bara en prototyp eller var det the real shit? tyckte att den kändes lite halvfärdig.

Som boris skriver så tror jag också att utseendet är rätt spikat utifrån vad som visats upp. Men i övrigt var det nog en prototyp.

Bra sammanfattning av alla rykten på Macrumors: http://www.macrumors.com/pages/2007/01/20070101180909.shtml

Ursprungligen av Leftrustle:

Bra sammanfattning av alla rykten på Macrumors: http://www.macrumors.com/pages/2007/01/20070101180909.shtml

Det är sånt som gör att jag verkligen gillar MacRumors. Ambitiös sammanställning och massor av historiska återkopplingar.

Jag vet ingen annan sajt som så heltäckande sammanfattar ryktesvärlden, och de gör det alltid med en stor portion sund skepsis så man vet att de alltid har fötterna på jorden. T.ex. konstaterar de att de flesta rykten *inte* säger att en telefon från Apple ska komma redan nu om en vecka.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-02 11:52

Har ni sett det svarta temat på bilden? De kanske ska slå på stort i år i.o.m. att de inte firade riktigt 30-årsjubileet förra året. www.apple.com

Ursprungligen av Homy:

Har ni sett det svarta temat på bilden? De kanske ska slå på stort i år i.o.m. att de inte firade riktigt 30-årsjubileet förra året.

Kanske en "30th Anniversary Macintosh"? (Ja, förutom att ordet "Macintosh" inte används längre.)

Den bilden fick iaf mina förväntningar att öka en hel del.

Ursprungligen av johan_fbg:

Den bilden fick iaf mina förväntningar att öka en hel del.

Ang. vad

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-02 15:15

Livet, universum och allting. Kanske...

Det var bara känslan i teasern.. Känns som det kommer en massa kul under det första halvåret 2007, tur att man ska till USA i juni och att dollarkursen är så låg

Bevaka tråden